بزرگ ترین مرکز تزریق واکسن استان مرکزی در اراک آغاز به کار کرد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بزرگترین مرکز تزریق واکسن استان مرکزی با هدف تسریع در ایمن‌سازی گروه‌های هدف در مصلی بیت المقدس اراک آغاز به‌ کار کرد.

تصویر بزرگ ترین مرکز تزریق واکسن  استان مرکزی در اراک آغاز به کار کرد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، یاسر قربانی روز یکشنبه افزود: ۲۰ محل تزریق واکسن برای گروه های هدف در مصلی اراک پیش بینی شده و ۱۰۰ نیرو شامل درمان، حفاظت، پشتیبانی، خدمات و تدارکات در این مجموعه همکاری دارند.

وی توضیح داد: گروه هدف ۲ هزار نفری، شامل افرادی است که نوبت دوم تزریق واکسن آسترازنکای آنان فرا رسیده و از امروز در مصلی اراک واکسینه می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دسترسی آسان مردم شهر اراک برای مراجعه و پیگیری امور تزریق واکسن و نیز بهره‌مندی فضای مناسب و بزرگ برای پارک خودروها از ویژگی‌های مصلی بیت‌ المقدس اراک به‌منظور تبدیل به مرکز جامع واکسیناسیون است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برای تبدیل بخشی از مصلی بیت‌المقدس اراک به مرکز بزرگ واکسیناسیون همکاری تنگاتنگی داشته و راه‌اندازی این کانون کیفیت بخشی در خدمات و سرعت ایمن سازی را بالا می‌برد.

قربانی افزود: همچنین گروه سنی ۵۸ تا ۶۰ اراک نیز بدون ثبت نام در سامانه برای دریافت واکسن به سه مرکز شهید ساکی، گردو و شهید ثامنی در این شهرستان مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: در شهرستان‌ها نیز گروهای سنی یاد شده بدون ثبت نام می‌توانند به مراکز تزریق مراجعه و واکسن دریافت کنند.

۶ شهر اراک، خمین، ساوه، محلات، زرندیه و دلیجان از توابع استان مرکزی بر اساس رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرایط قرمز هستند و مناطق خنداب، شازند، تفرش، فراهان و آشتیان نیز در فهرست مناطق نارنجی قرار دارند.

نخستین مورد مثبت ویروس کرونا استان مرکزی، اول اسفندماه سال ۹۸، پس از قم در اراک به ثبت رسید.

326432