شریفی یزدی در گفت‌و‌گو با پرسون پاسخ داد؛/ بخش اول

چگونه یک روانشناس مجرب و مطمئن انتخاب کنیم؟

یک روانشناس بیان کرد: مشاور باید از ویژگی‌هایی نظیر تجربه، تخصص کافی و ارائه مقالات و سخنرانی‌های موثر برخوردار باشد. 
تصویر چگونه یک روانشناس مجرب و مطمئن انتخاب کنیم؟

علیرضا شریفی یزدی، روانشناس در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، بیان کرد: طبق قانون مشاوره، برخلاف اذهان مردم، انسان سالم‌تر نیاز بیشتری به مراجعه روانشناس نسبت به فردی با روح و روان خراب‌تر دارد. زیرا زمانی که در شرایط طبیعی بتوانیم امکان فراهم به یک مشاور را فراهیم کنیم؛ از حال بد جلوگیری می‌شود.

شریفی یزدی تصریح کرد: این موضوع همانند مراجعه سالیانه به یک دندانپزشک برای بررسی و پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها در جهت عدم پرداخت هزینه‌های سنگین‌تر است. بنابراین زمانی که یک مشکل وجود دارد و یا امکان وقوع آن است، با مراجعه سریع و مشاوره گرفتن طی یک یا دو جلسه، ضمن داشتن حال خوب نیازی به پرداخت هزینه سنگین و بیشتر نیست.

وی ادامه داد: مشکلات افرادی که نیاز به مراجعه به روانشناس دارند، یکسان نیست و مشکلاتی نظیر بالینی، ارتباطی، مشکل با همسر، ارتباط با فرزند و یا والدین وجود دارد و هر روانشناس نیز با تخصص‌های متفاوتی مشغول به فعالیت است. بنابراین افراد باید طبق این موضوع مشاور خود را انتخاب کنند که متأسفانه در کشور ما مردم متوجه این تفکیک نیستند و برای مشکلات مختلفی نظیر کودک، نوجوان، کار بالینی و خانواده به یک نفر مراجعه می‌کنند.

این روانشناس افزود: نکته بعدی در انتخاب مشاور، برخورداری روانشناس ازتجربه و تخصص کافی و داشتن مقالات و سخنرانی‌های موثر است. البته لازم نیست برای یک مشکل ساده دنبال یک روانشناس آکادمیک یا مطرح باشیم. کارهای معمولی با یک روانشناس کمتر شناخته شده که فرد باسوادی با تعرفه‌های ارزان‌تر است نیز انجام می‌شود.

306221