مدیرکل آموزش و پرورش گیلان؛

لزوم همکاری والدین جهت رعایت پروتکل ها در حوزه های امتحانی

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا با حساسیت در حوزه های امتحانی رعایت می شود، از خانواده ها خواست به منظور رعایت هر چه بیشتر پروتکل ها جلوی حوزه های امتحانی تجمع نداشته باشند.
تصویر لزوم همکاری والدین جهت رعایت پروتکل ها در حوزه های امتحانی

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمد رحمتی روز دوشنبه درباره برگزاری آزمون حضوری پایان سال تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم گفت: بیش از ۳۰ هزار دانش آموز پایه نهم و ۱۹ هزار و ۳۳۰ دانش آموز پایه دوازدهم در این امتحانات شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه امتحانات پایه نهم دانش آموزان استان گیلان در ۹۵۷ مدرسه متوسطه اول در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: ۲۳۹ حوزه امتحانی برای دانش آموزان پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم فعال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر اینکه تمام پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در حوزه های امتحانی با دقت رعایت شده است، خاطر نشان کرد: به رغم اینکه در پایه دوازدهم تعداد دانش آموزان در مقایسه با سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ کاهش یافته اما برای رعایت فاصله گذاری‌های کرونایی حوزه های امتحانی امسال را افزایش داده ایم.

رحمتی با بیان اینکه دانش آموزان در بدو ورود به حوزه های امتحانی، تب سنجی می شوند، اضافه کرد: یک مراقب بهداشت بر اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی آزمون نظارت می کنند.

وی همچنین اظهار داشت: دانش آموزان دارای تب بالا از سایر دانش آموزان جدا خواهند شد و در کلاسی که به عنوان ایزوله پیش بینی شده، آزمون می دهند ضمن اینکه دانش آموزان دارای بیماری کووید-۱۹ نیز شهریور ماه امسال امتحان خواهند داد.

رحمتی از دانش آموزان خواست تا لوازم بهداشتی شامل ماسک و ژله های ضدعفونی کننده را به همراه داشته باشند و از خانواده ها درخواست کرد تا به منظور رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی جلوی حوزه های امتحانی تجمع نداشته باشند.

امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم تا ۲۴ خرداد ماه در استان گیلان ادامه دارد.

افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل می کنند.

منبع: ایرنا

289127

مطالب مرتبط