احتمال جولان دوباره کرونا در هفته آینده

معاون فنی مرکز بهداشت استان از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۱۴ روز اخیر خبر داد و گفت به سازمان های که به هر نحوی در مدیریت و کنترل شیوع کرونا در استان مرتبط بودن از جمله مراکز آموزشی، مراکز درمانی و سایر دستگاه ها هشدار هایی را داده ایم و به نوعی در کل استان زنگ خطری برای گسترش این ویروس زده شده است.
تصویر احتمال جولان دوباره کرونا در هفته آینده

به گزارش سایت خبری پرسون،«مسعود شریفی» در خصوص آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در استان گفت: موارد بستری ناشی از ابتلای به کرونا در ۱۴ روز قبل یعنی از تاریخ ۱۰ دیماه تا ۲۳ دی نسبت به هفته پایانی آذر ماه و هفته اول دی ماه یعنی از تاریخ ۲۶ آذر تا ۹ دی افزایش داشته است.

وی در ادامه در خصوص پیش بینی جهش و افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان افزود: با توجه به شیوع مجدد کرونا در کشور های شرق آسیا و اورپا و همچنین پیدایش سویه جدید در جهان به خصوص در کشور های شرق آسیا و افزایش آمار مرگ‌ومیر و همچنین تشخیض ابتلای قطعی به سویه جدید این ویروس در ایران، باید آمادگی کامل برای گسترش موج احتمالی جدید کرونا در کشور را داشته باشیم.

شریفی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای مقابله با شیوع احتمالی کرونا در استان نیز گفت:

معاون فنی مرکز بهداشت ضمن تاکید بر تکمیل چرخه واکسیناسیون در استان گفت: کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی شامل بالغ بر ۹۰ مرکز در نقاط مختلف شهر یزد و ۲۲ مرکز در تمامی شهرستان های استان آمادگی تزریق واکسن به متقاضیان را دارند؛ همچنین هیچ گونه کمبودی در تزریق دوز واکسن نداریم.

وی افزود: افراد بالای ۱۸ سالی که شش ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون آنان گذشته است، به دلیل پایین آمدن سطح ایمنی بدن اقدام به تزریق واکسن نمایند.

شریفی در پایان بر رعایت نکات بهداشتی به جد تاکید کرد و افزود: توصیه می‌شود مردم استان همچون سابق در مکان‌های عمومی و پرجمعیت حتی‌الامکان تردد نداشته و در صورت ضرورت به حضور، از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی مناسب را رعایت کنند تا مجدداً شاهد رخدادهای ناگوار و افزایش ابتلا در استان نباشیم.

در حال حاضر شهرستان اردکان در وضعیت رنگ‌بندی نارنجی، شهرستان‌های بافق، مهریز، اشکذر، تفت، میبد و ابرکوه زرد و شهرستان‌های اردکان، یزد و مروست نیز آبی قرار گرفته‌اند.

منبع:ایسنا

457567