مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد؛

آماده سازی ۱۳۰ حوزه امتحانی برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان از آماده سازی۱۳۰ حوزه امتحانی برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم همدان خبر داد.
تصویر آماده سازی ۱۳۰ حوزه امتحانی برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در اجرای مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش، امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: ضرورت حضوری بودن امتحانات پایه دوازدهم به دلیل اعمال سوابق تحصیلی است و در خصوص پایه نهم نیز با توجه به هدایت تحصیلی دانش آموزان در این پایه، ضرورت دارد سوالات هماهنگ باشد تا امکان مقایسه دانش آموزان با هم فراهم شود.

وی افزود: با توجه به صدور مجوز برگزاری حضوری امتحانات پایه دوازدهم و پایه نهم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تلاش شده با بسیج همه امکانات و استفاده از ظرفیت‌های موجود، ضمن رعایت شیوه نامه ها بهداشتی از سوی عوامل اجرایی آزمون و دانش آموزان، آزمونی با کمترین دغدغه و آسیب را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر اینکه حفظ سلامت فرهنگیان و دانش آموزان برای ما اهمیت بالایی دارد، ادامه داد: مراقبان سلامت آموزش و پرورش در حوزه‌های امتحانی حضور مستمر و ثابت خواهند داشت و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون بر فرایند برگزاری امتحانات نظارت می‌کنند.

پورداود با اشاره به این که در حوزه‌های امتحانی علاوه بر رعایت فاصله ۲ متری صندلی ها، به صورت مستمر و روزانه ضد عفونی و گندزدایی انجام خواهد شد و مقدمات لازم برای تهویه مناسب فضا‌ها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای دانش آموزان دارای بیماری‌های خاص و دارای علائم مشکوک در حوزه‌ها اتاق ایزوله ویژه در نظر گرفته شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان آمار دانش آموزان در امتحانات نهایی پایه دوازدهم حدود ۱۴ هزار نفر و پایه نهم را ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: ۱۳۰ حوزه امتحانی در سطح استان برای آزمون آماده سازی شده است.

288525