معاون علوم پزشکی اراک:

کرونا نگران کننده‌تر از آنفلوانزا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شرایطی که آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ افزایش محسوسی داشته است می‌توان گفت که کرونا از آنفلوانزا نگران‌تر شده است.
تصویر کرونا نگران کننده‌تر از آنفلوانزا

به گزارش سایت خبری پرسون،دکتر علی علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، با اشاره به اینکه وضعیت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبل از آن تغییر چندانی نداشته است، اظهار کرد: در طول یک هفته گذشته ۲۵ بیمار کرونایی در کل استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۰ بیمار بستری شده و تحت درمان در مراکز درمانی قرار گرفتند که حال عمومی آنها مساعد است.

وی در خصوص احتمال وقوع پیک جدید کرونایی گفت: خوشبختانه تاکنون پیک جدید کرونایی اتفاق نیفتاده است و بدیهی است شیوع بیماری و افزایش آمار مبتلایان بستگی به رفتار جامعه دارد و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود طبیعی است که پیک جدیدی شکل نخواهد گرفت.

این مقام مسئول در علوم پزشکی اراک با اشاره به استقبال ضعیف مردم استان مرکزی از واکسیناسیون کرونا گفت: انتظار می‌رفت با توجه به احتمال وقوع پیک جدید کرونا آمار مراجعه به مراکز واکسیناسیون افزایش یابد اما این اتفاق نیفتاد و روزانه بطور متوسط حدود ۲۰۰ نفر در سراسر استان جهت تزریق واکسن مراجعه می‌کنند.

دکتر علیمحمدی در خصوص بیماری آنفلوانزا نیز گفت: آمار ابتلا به این بیماری نیز افزایش نداشته است و طی هفته گذشته کاهش قابل توجهی داشته و مبتلایان با علائم خفیف‌تر مراجعه می‌کنند و نیاز به بستری نیست.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نگرانی‌ها نسبت به کرونا بیشتر از آنفلوانزاست، اظهار کرد: علائم این دو بیماری مشابه یکدیگر بوده و بیشترین درگیری متوجه راه تنفسی فوقانی است و در شرایط کنونی بیشترین تشخیص‌ها برای بیماری کووید ۱۹ است.

وی خواستار رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی شد و افزود: استفاده از ماسک به همه افراد به ویژه بیماران خاص و پرخطر توصیه می‌شود تا از ورود ویروس به بدن و نیز آلودگی هوا در امان باشند.

منبع:ایسنا

456897