فرماندار رشت:

راهکارهای کیفیت بخشی به نظام آموزشی وقفه پذیر نیستند

فرماندار رشت با تأکید بر یافتن راهکارهایی برای کیفیت بخشی در نظام آموزشی گفت: بعضی از مسائل در نظام آموزشی همانند برگزاری امتحانات و حل مسائل پیرامون آن مقطعی است، اما توسعه نظام آموزش و پرورش نیازمند ارائه ایده هایی است که بدون توقف و تأثیرپذیری از سختی شرایط موجود، موجب بهبود کیفیت در سطح تعلیم و تربیت شود.
تصویر راهکارهای کیفیت بخشی به نظام آموزشی وقفه پذیر نیستند

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، علی فتح اللهی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهر رشت با بیان اینکه از لحاظ شرایط کرونا همچنان در وضعیت سخت قرار داریم، گفت: علی رغم اینکه کشور در زمینه تولید واکسن جایگاه خود را یافته و امیدواریم که تا شهریور ماه بتوانیم تولید واکسن را به 50 میلیون دُز برسانیم اما باید بدانیم که واکسن تنها به عنوان سپر دفاعی عمل کرده و هنوز زمان ریشه کن کردن ویروس کرونا به طور کامل مشخص نیست.

وی افزود: بنابراین باید همچنان نگاهمان در حل مسائل متمرکز بر حضور ویروس کرونا باشد و علی الخصوص موضوعات مربوط به آموزش و پرورش تحت هیچ شرایطی نباید تحت تأثیر ویروس کووید 19 مورد غفلت واقع شود.

فرماندار رشت با تأکید بر یافتن راهکارهایی برای کیفیت بخشی در نظام آموزشی گفت: اگر قرار باشد که در سال جدید هم مسائل آموزشی تحت شعاع حضور ویروس کرونا قرار بگیرد باید ساز و کارهایی برای بالا بردن کیفیت در آموزش و بیش از آن در پرورش بیابیم.

وی ادامه داد: بعضی از مسائل در نظام آموزشی همانند برگزاری امتحانات و حل مسائل پیرامون آن مقطعی است، اما توسعه نظام آموزش و پرورش نیازمند ارائه ایده هایی است که بدون توقف و تأثیرپذیری از سختی شرایط، موجب بهبود کیفیت در سطح تعلیم و تربیت شود.

فتح اللهی با اشاره به برگزاری امتحانات بصورت حضوری گفت: باید نگاهی واقع بینانه به این تصمیم که مصوبه ستاد ملی کروناست داشته باشیم. همانگونه که والدین نگران فرزاندانشان هستند ما علاوه بر نگرانی برای دانش آموزانمان نگران مدیران و معلمان نیز هستیم که آنان هم سرمایه های ما هستند.

وی افزود: به یاد دارید که در روزهای اولیه مواجهه با ویروس حتی کلیه معابر هم ضدعفونی میشدند اما امروز در شرایطی قرار داریم که نه به دلیل عادی انگاری بلکه به دلیل شناخت کاملتر میدانیم رعایت پروتکل ها به چه میزان و چگونه باید صورت پذیرد.

فرماندار رشت ادامه داد: مدارس در دوره های برگزاری امتحانات، روزانه به طور کامل ضدعفونی شده و صندلی هر دانش آموز در حوزه امتحانی از هر چهار سمت به میزان دو متر با صندلی دانش آموز دیگر فاصله دارد و با مدیریت والدین تا لحظه رسیدن به حوزه های امتحانی دغدغه خاطری در زمینه برگزاری امتحانات وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با ویروس کرونا همه ما در یک حوزه قرار داریم از سایر دستگاه ها خواست تا همکاری های لازم با آموزش و پرورش در برگزاری هرچه ایمن تر این دوره از امتحانات همچون کنکور گذشته، و رفع دغدغه های والدین را داشته باشند.

فتح اللهی در خصوص اولویت قائل شدن برای واکسیناسون مدیران مدارس گفت: پیشنهاد واکسیناسیون مدیران مدارس در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح خواهد شد و در صورت تصویب بمحض آنکه جامعه هدف گسترده تری برای واکسیناسیون اعلام شود مدیران و کارمندان آموزش و پرورش در اولویت این طرح قرار خواهند گرفت.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به آغاز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری گفت: افراد صاحب نامی وارد عرصه انتخابات شدند و ما هستیم که سرنوشت کشور را نه بعنوان مسئول بلکه به عنوان مردم تعیین میکنیم.

وی با تأکید بر اهمیت هر رأی بر سرنوشت انتخابات و کشور گفت: یک رأی یک تفکر است، یک باور و یک معیار. مبنای اندیشه و مدیریت ما در نهایت به یک اسم ختم خواهد شد و مهم است که آن اسم در راستای سیاست های فکری ما باشد.

فرماندار رشت با اشاره به نقش مهم فرهنگیان در ایجاد فضای آگاهی و روشنفکری در دوران انتخابات، گفت: افزایش میزان مشارکت در انتخابات و مهمتر از آن انتخاب اصلح به دست توانمند فرهنگیان ممکن خواهد شد.

وی افزود: مدارس در 110 شعبه در رشت بعنوان شعب اخذ رأی معرفی شده اند و از مدیران نواحی میخواهم که مقدمات حضور در انتخابات را فراهم آورند و از ظرفیت مدیران و معاونان آنها بعنوان نماینده فرماندار در شعب استفاده شود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به تمام الکترونیک بودن انتخابات در شهر رشت از کلیه افرادی که در حوزه آی تی تخصص دارند خواست تا برای همکاری با فرمانداری در زمان برگزاری انتخابات اعلام آمادگی نمایند.

288293

مطالب مرتبط