ایمانی در گفت‌و‌گو با پرسون مطرح کرد؛

کاهش آمار طلاق در صورت مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج

یک روانشناس گفت: فرهنگ مراجعه به مشاور و یا روانشناس نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است؛ اما هزینه بالا در مراکز خصوصی مانع بهره‌گیری از این خدمات است.
تصویر کاهش آمار طلاق در صورت مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج

محسن ایمانی، روانشناس در گفت و گو با پرسون و در خصوص میزان نهادینه شدن فرهنگ مراجعه به مشاور و یا روانشناس بیان کرد: تعداد مراکز مشاوره و فارغ التحصیلان این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. آمار ورود به دانشگاه از صدهزار نفر به چهار میلیون دانشجو رسیده است.

وی ادامه داد: سابق بر این بسیاری از دختران و پسران بدون مراجعه به مشاوره ازدواج می‌کردند و در برخی موارد با انتخاب‌های نامناسب دچار مشکل می‌شدند و در نهایت ازدواج آنها به طلاق منجر می‌شد.

این روانشناس افزود: جوانان امروزی اهمیت مشاوره و روانشناسی را دریافت کرده‌اند و مراجعه می‌کنند. اگر مشاوره‌های قبل از ازدواج انجام شود؛ نیازی به این موضوع بعد از تشکیل خانواده نیست. بر اساس تست‌ها افراد متناسب انتخاب می‌شوند و اختلاف‌ها مشخص می‌شود.

ایمانی تصریح کرد: به طور کلی استقبال از مشاوره افزایش یافته است. اختلافات خانوادگی و طلاق‌ها به دلیل تاثیر مراجعه به روانشناس کاهش پیدا کرده است. با نهادینه شدن بیشتر این موضوع، مشکلات مردم کاهش می‌یاید.

این روانشناس هزینه بالا در مراکز خصوصی را مانع مراجعه مردم به مشاوره دانست و گفت: در بخش‌های دولتی تعرفه مشاوره هزینه زیادی نیست. ضمن این که سعی می‌کنیم برای افرادی که مشکلات مالی دارند؛ تخفیف قائل شویم.

286055