مشاوره‌ رایگان به زوج‌های جوان اردبیلی

وحید فروهر روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیران مراکز مشاوره و ازدواج اردبیل افزود: در راستای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق با هماهنگی‌های لازم که با مراکز مشاوره انجام گرفت، هر مرکز مشاوره مستقر در مرکز استان در طول سال به ۷۰ زوج و برای هر زوج سه جلسه مشاوره رایگان ارایه خواهد داد.
تصویر مشاوره‌ رایگان به زوج‌های جوان اردبیلی

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، فروهر بیان کرد: فهرست آدرس و ساعت ارایه مشاوره به منظور تسهیل دریافت مشاوره از سوی زوج‌ها، توسط سمن مجری تهیه و در دفاتر ثبت ازدواج و محل‌های پرتردد جوانان نصب می‌شود و از مدیران و عوامل دوره دیده مراکز مشاوره برای تدریس در کارگاه‌های پیش، حین و پس از ازدواج استفاده خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به نیاز برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای زوج‌های جوان اضافه کرد: تعداد ۶ کارگاه پیش از ازدواج از سوی مراکز مشاوره بر اساس سرفصل‌های ارایه شده از سوی وزارتخانه برای زوج‌هایی که مشاوره رایگان دریافت کنند، برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: موسسه مردم نهاد پیشگامان زندگی نوین به عنوان سمن مجری معرفی و طرف قرارداد با مراکز مشاوره برای برگزاری برنامه‌های این حوزه اقدام‌های لازم را انجام خواهد داد.

بر اساس آخرین آمارها در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار واقعه ازدواج در استان اردبیل ثبت شد که این میزان در مقایسه با سال پیش از آن سه درصد رشد داشت.

منبع: برای اردبیل

283677