دیدگاهی متفاوت درباره رفتن به سفر در ایام کرونا

یک کارشناس گردشگری عنوان کرد: این‌که مطرح می‌شود سفرها موجب شیوع و افزایش بیماری کرونا شده است و رنگ‌بندی بعضی از شهرها را تغییر داده است، قطعا منظور سفرهای مدیریت شده نیست چرا که گردشگری به‌عنوان عضو ستاد مقابله با کرونا در کنار همه اعضا تلاش دارد تا این بیماری کاهش و مدیریت شود.
تصویر دیدگاهی متفاوت درباره رفتن به سفر در ایام کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، آمارها نشان می‌دهد که نوروز امسال ۳۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی کشور فعال بوده است. همین آمار کم، توانسته بدنه اقتصادی حوزه گردشگری را فعال کند و بازار کم رمق دو سال گذشته را رونق دهد. در اینرابطه حسین رضایی کارشناس گردشگری در مطلبی با محوریت «کمربند ایمن در حوزه‌های گردشگری، حاصل مدیریت ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر» نوشت: گردشگری سه سال است که درگیر برخی مسائل و مشکلات از جمله وقوع سیل و شیوع ویروس کرونا است از این رو نوروز ۹۸ ، ۹۹ و ۱۴۰۰ که می‌توانست بهترین روزهای این صنعت در ایران باشد به بدترین روزهای آن تبدیل شد.

در نوروز ۹۸ به خاطر وقوع سیل در چند استان کشور مردم را از رفتن به سفر برحذر داشت، سال ۹۹ برای جلوگیری از شیوع کرونا سفر یک باره در تمام کشور ممنوع شد و امسال با تمهیدات انجام شده و تشکیل جلسات متعدد، با رعایت دستور‌العمل‌های صادره سفر ایمن به مردم توصیه شد.

یکی از ستادهای فعال و آماده کشور با ظرفیت ۲۷ سازمان و نهاد وابسته، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور است که از قبل از نوروز فعال است و ۲۴ ساعته وضعیت سفر را رصد می‌کند تا مردم شریف کشورمان که قصد سفر ایمن به نقاط مختلف کشور را دارند بتوانند از این کمر‌بند ایمن ایجاد شده بهره‌مند شوند. اگر در این ایام، گذری به مراکز فروش بلیت، ترمینال‌های مسافری، ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه‌های کشور داشتیم دقت و مدیریت حوزه گردشگری را بهتر لمس می‌کردیم.

از دوربین‌های حساس به درجه دمای بدن افراد در ورودی‌های این مراکز تا بررسی وضعیت بهداشتی مسافر هنگام صدور بلیت به وسیله سامانه‌های بروز شده گرفته تا خدمات مسافرتی در مسیرها، اعزام مسافران هوایی با ۶۰ درصد ظرفیت و قطار و اتوبوس با نیمی از ظرفیت، کنترل مراکز اقامتی مجوز‌دار و ... همه تابع شرایط و پروتکل‌های بهداشتی صادره از ستاد ملی کرونا و ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر است.

حساسیت این موضوع به حدی بود که معاون گردشگری کشور با حضور در استان‌های مختلف و اعزام صدها کارشناس در ۳۱ استان کشور میدان‌دار کنترل مدیریت سفر بود. بنابراین این که مطرح می‌شود سفرها موجب شیوع و افزایش بیماری کرونا شده است و رنگ‌بندی بعضی از شهرها را تغییر داده است، قطعا منظور سفرهای مدیریت شده نیست چرا که گردشگری به‌عنوان عضو ستاد مقابله با کرونا در کنار همه اعضا تلاش دارد تا این بیماری کاهش و مدیریت شود و ضرورت دارد تا همراهی و کمک بیشتری برای مدیریت ایمن و سفر مسئولانه صورت پذیرد.

283674

سازمان آگهی های پرسون