معاون گردشگری ایران: با لنج‌های چوبی سفرهای تفریحی شروع می‌شود

معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه، با توجه به نزدیکی قطر به ایران، فرصتی مناسبت برای توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری وجود دارد، گفت: در پی آن هستیم تا کاربری لنج‌ها را از تجاری به تفریحی تغییر دهیم.
تصویر معاون گردشگری ایران: با لنج‌های چوبی سفرهای تفریحی شروع می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های گردشگری شهرستان میناب عنوان کرد: ستادی تشکیل‌شده و مناطقی در کشور از جمله جزایر قشم و کیش عضو این ستاد هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم، افزود: با توجه به نزدیکی قطر به ایران، فرصتی مناسبت برای توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری است و می‌توانیم به بهترین نحو از آن استفاده می‌کنیم.

تیموری ادامه داد: به همین منظور وزارت امور خارجه با مقامات قطری در حال رایزنی هستند تا در خصوص نحوه همکاری، از نزدیک گفت‌وگو شود.

معاون گردشگری کشور در خصوص اقدامات وزارتخانه برای ارتقای سطح کیفیت مسافرت‌های دریایی گفت: اسفندماه سال گذشته توافق‌نامه‌ای میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سازمان بنادر و کشتیرانی در خصوص گردشگری دریایی امضا شده که محور اصلی آن توسعه گردشگری دریایی است.

به گزارش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، تیموری افزود: در همین راستا کمیته فنی مشترکی برای این موضوع تشکیل ‌شده تا مسائل مربوط به توسعه و تسهیل گردشگری دریایی در بخش خصوصی و دولتی بررسی شود‌.

معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در بحث گردشگری دریایی مطرح بوده استفاده از لنج‌های چوبی است و در پی آن هستیم تا کاربری این نوع لنج‌ها را از تجاری به تفریحی تغییر دهیم.

279038

مطالب مرتبط