یک فعال گردشگری در گفت و گو با پرسون تشریح کرد:

هدایت کشتی هتل داری ایران در طوفان کرونا

یک فعال حوزه گردشگری با بررسی چگونگی تبدیل تهدید کرونا به فرصت‌؛ بهترین زمان برای ارتقای زیرساختارهای IT و اصلاح قوانین گردشگری را ایام قرنطینه و دوری از سفر در زمان کرونا عنوان می‌کند.
تصویر هدایت کشتی هتل داری ایران در طوفان کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، مهرداد تاوتلی در صنعت گردشگری و هتل ‌داری جزو مدیرانی است که ورود خود را در این صنعت با فراگیری دانش، کار عملی و راهنمایان در تورهای گردشگری کلید زده است و حتی مدتی مهماندار قطار بوده و سال‌ها علم و تجربه عملی در حوزه‌های مدیریت کلان هتل‌داری و گردشگری را پ‍یموده و هم اکنون نیز متمرکز بر آموزش و تربیت نیرو در رشته‌های هتل‌داری و گردشگری است. این مدیر باتجربه صنعت هتل‌ داری معتقد است "کرونا" بهترین زمان برای ارتقای زیرساختارهای IT و اصلاح قوانین گردشگری است.

وی درباره تهدید و فرصت‌های کرونا در حوزه گردشگری توضیح می‌دهد: کرونا در شروع رکود شدیدی در اقتصاد دنیا ایجاد کرد و حتی زندگی و حرفه‌هایی را تحت تاثیر قرار داد، ولی کرونا به نوعی دنیا را به‌روز‌رسانی کرده است، البته لزوما نمی‌توانیم عنوان کنیم که این تغییرات صرفا منفی هستند شاید ما باید به مانند تغییر فصول روش‌هایمان را نیز تغییر دهیم. در صنعت گردشگری و هتل‌داری باید زیرساختارهای IT تحول ایجاد شود، کما اینکه سالهاست در برخی کشورها این دغدغه مطرح بوده، ولی در برخی کشورها که بالغ بر 80 درصد را دربر می‌گیرد به این سمت گرایش پیدا نکرده بودند ولی در پی شیوع کرونا با وجود اینکه اکنون اثرات منفی آن را می‌بینیم ولی بعد از عبور از این شرایط، روند گردشگری با تغییرات ایجاد شده، بهتر خواهد شد.

تاوتلی درخصوص اینکه آیا کشورهایی نیز توانستند در ایام کرونا در حوزه گردشگری خوب عمل کنند، ادامه می‌دهد: در زمان کرونا نمی‌توان گفت کشورها برای توسعه گردشگری خوب عمل کردند زیرا یکی از مولفه‌های کرونا این بود که افراد در خانه و قرنطینه بمانند و سفر انجام نشود. ولی کشورهایی در این ایام موفق بودند که توانستند با ایجاد زیرساختارهای مناسب وضعیت خود را حفظ کنند و از ورشکستگی و خروج نیروهای گردشگری جلوگیری کرده و صنعت خود را حفظ کنند تا بعد از شرایط کرونا ادامه حیات دهند به طور مثال؛ کشتی‌ها در زمان طوفان، بادبان‌ها را پایین می‌کشند تا کشتی به سلامت از طوفان عبور کند. بنابراین در زمان کرونا، کشورهایی که زیرساختار مناسبی در حوزه گردشگری داشتند حیات خود را حفظ کردند.

وی درباره شرایط حوزه گردشگری ایران در ایام کرونا تصریح می‌کند: در ایران نیز به‌خصوص در جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی، رعایت استانداردها و سطح دانش و تفکراتی که وجود دارد، آمار و ضریب اشغال تخت‌ها خوب بود، ولی در شرایط کنونی می‌توان با ایجاد زیرساختارها برای بعد از کرونا از جمله ارتقای آموزش، تقویت زیرساختارهای IT - آموزش نیروهای انسانی و بازسازی و نوسازی هتل‌ها اقدام شود تا بعد از کرونا با توان چند برابری به فعالیت خود ادامه دهند.

"کرونا" بهترین زمان ارتقای زیرساختار IT و اصلاح قوانین گردشگری

تاوتلی درباره تبدیل تهدید کرونا به فرصت معتقد است: مسئولان و فعالین حوزه گردشگری سال‌هاست که عنوان می‌کردند برای ارتقای بسیاری از زیرساختارها و اصلاح قوانین و مقررات همیشه چالش زمان داشتند و هیچ زمانی به خاطر شلوغی کار حوزه گردشگری، فرصت پیدا نمی‌کردند این موارد را اصلاح و تدوین مجدد کنند، بنابراین بهتر است در این ایام از این فرصت استفاده شود.

مدیرعامل سابق گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی درباره اقداماتی که باید در ایام کرونا برای حوزه گردشگری صورت پذیرد، می‌گوید: باید اقداماتی اصلاحی و ارتقایی انجام شود تا اگر بار دیگر با چنین اپیدمی‌ بیماری زا روبرو شویم راهکارهای جایگزین ایجاد و از تجربیات ایام کرونا، روش‌های برون‌رفت خلق شود.

تاوتلی در توضیح دریافت مجوز دانشگاه بین المللی نورث وست برای ایرن که مورد تایید وزارت امور خارجه و دادگستری کشورمان شده است، عنوان می‌کند: با توجه به سوابقی که در زمینه آموزش و مدیریت چند ساله گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی داشتم اهمیت آموزش را درک می‌کردم زیرا نقش آموزش در هر سازمانی اولویت ویژه دارد. بنابراین می‌توان با دپارتمان هتلداری و گردشگری دانشگاه بین المللی نورث وست افراد را در ایران با آموزش‌های نوین ارتقای دانش داد، به خصوص اینکه روش‌های کاربردی هتل‌داری براساس فرهنگ کشورمان ایرانیزه و بومی می‌شود و سرفصل‌های آکادمیک و بین‌المللی تبدیل به کاربردهای عملی در ایران خواهد شد تا افراد آموزش‌هایی را که فرا می‌گیرند به کار گرفته و از آن مهارت‌ها استفاده بهینه و سودمند کنند.

مدیر عامل گروه گردشگری هزاره سوم کیش ادامه می‌دهد: همچنین در این مدت با راه اندازی آکادمی "مدیر موفق" آموزش‌های هتل‌داری و گردشگری را به صورت تئوری و برخط ارائه خواهد شد و تجربیات کار عملی در هتل‌ها نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص مهمترین اقدامات جبرانی در ایام کرونا برای گردشگری و هتل داری ایران عنوان می‌کند: مهمترین کار بحث بیمه بیکاری در صنعت گردشگری و هتل داری است. متاسفانه برخی پرسنل هتل‌داری و گردشگری که افراد متخصص و متبحر بودند جذب صنعت دیگری شدند و در کارخانجات مشغول شده و از این صنعت دور شدند و شاید دیگر حاضر نباشند به صنعت هتل داری برگردند و این مسئله در آینده می‌تواند به هتل‌داری کشور آسیب بزند.

تاوتلی خاطرنشان می‌کند: حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این ایام بسیار اهمیت دارد تا بتوان از طریق حمایت امور مالیاتی و ارائه تسهیلات به هتل‌داران و اصناف گردشگری؛ فعالین این حوزه‌ها بتوانند وضعیت موجود خود را حفظ کرده و از شرایط کنونی به سلامت عبور کنند، همچنین هتل‌هایی که وام دریافت کردند فرصت بیشتری داشته باشند تا وام‌های خود را پرداخت کنند.

245290

مطالب مرتبط

نظرات شما ( 1 نظر )

هتل دار |
سه شنبه 12 اسفند 139912:16
واقعا هم کرونا طوفانی کرده کارهای هتلداری و گردشگری همه جارو