یونان محدودیت‌های گردشگری را کم می‌کند

یونان قرنطینه برای مسافران برخی از نقاط جهان را که نتیجه آزمایش آن‌ها منفی است و یا واکسینه شده‌اند لغو کرد.

تصویر یونان محدودیت‌های گردشگری را کم می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون و به نقل از سی ان ان، مقام‌های یونان در تصمیمی که از آن به عنوان قدم‌های اولیه برای بازگشت به شرایط عادی گردشگری یاد می‌کنند قرنطینه را برای مسافران کرونا منفی و واکسینه‌شده چند منبع گردشگری اصلی این کشور یعنی اروپا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا لغو کردند.

با اجرای این قوانین جدید این نخستین‌باری است که یونان از مارس ۲۰۲۰ به روی مسافران آمریکایی باز می‌شود.

بر اساس این قوانین مسافرانی که از اتحادیه اروپا، بریتانیا، صربستان، اسرائیل، ایالات متحده و امارات قصد سفر به یونان را دارند و نتیجه آزمایش کرونای ۷۲ ساعت قبل آن‌ها منفی است و یا واکسینه شده‌اند می‌توانند بدون سپری کردن قرنطینه وارد این کشور شوند.

وزیر گردشگری یونان در گفت‌وگو با «سی ان ان» بیان کرد این تصمیم مقدمه‌ای برای پذیرش کامل گردشگران در ۱۴ می است.

گردشگری بیش از ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی یونان را در برگرفته است و حدود ۲۵درصد از نیروهای کار این کشور را شامل می‌شود.

تصمیم جدید یونان مورد استقبال شهردار «میکونوس» یکی از جزیره‌های محبوب یونان قرار گرفته است. به گفته شهردار این جزیره، درآمد حاصل از گردشگری «میکونوس» در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۰ درصد سال گذشته بوده است.

حتی با وجود این‌که روند واکسینه شدن شهروندان یونان با سرعت زیادی همراه نیست، انتظار می‌رود در هفته‌های منتهی به ۱۴ می محدودیت‌های بیشتری لغو شود.

تا ماه آینده گروه‌های آسیب‌پذیر واکسینه خواهند شد و انتظار می‌رود کارکنان حوزه گردشگری نیز گروه بعدی دریافت‌کننده واکسن باشند.

در حال حاضر تمام جمعیت ده‌ها جزیره کوچک با کمتر از هزار ساکن دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. اکنون برنامه واکسینه‌شدن در حال توسعه در جزیره‌های بزرگتر این کشور است.

مسوولان با این کار امیدوارند جزیره‌ها بتوانند به عنوان نقاط بدون کرونای یونان مورد استفاده قرار بگیرند.

283737