نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

اهداف و راهبردهای قرارداد 25 ساله ایران و چین

قرار است سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و چین در حوزه‌های عمرانی، پژوهشی، امنیتی، نفت و انرژی و اقتصادی انجام گیرد. مطمئناً این اقدام ناراحتی رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها را به جهت اینکه می‌تواند یک جایگزین بسیار خوب و مناسب برای ما در حوزه اقتصادی به جای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باشد، به دنبال دارد.
تصویر اهداف و راهبردهای قرارداد 25 ساله ایران و چین

محمدحسن آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص مزایای قرارداد 25 ساله ایران و چین بیان داشت: امروزه چین با توجه به فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در حوزه اقتصادی دارد در حال پیشی گرفتن از آمریکایی است که ادعا دارد در حوزه اقتصادی حرف اول را می‌زند.

آصفری ادامه داد: چین سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴ تریلیون دلار برای کشورهای مختلف دنیا در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده که سهم جمهوری اسلامی از این مبادلات اقتصادی ۴۰۰ میلیارد دلار است که یک مبلغ بسیار خوب و سنگین است.

با توجه به جایگاه چین در شورای امنیت سازمان ملل به عنوان کشوری که حق وتو دارد و با توجه به مشترکات و تبادلات اقتصادی ایران و چین در طول این ۲۵ سال، این کشور می‌تواند در شورای امنیت از حق وتو خود به نفع جمهوری اسلامی ایران استفاده کند

وی تصریح کرد: قرار است سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و چین در حوزه‌های عمرانی، پژوهشی، امنیتی، نفت و انرژی و اقتصادی انجام گیرد. مطمئناً این اقدام ناراحتی رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها را به جهت اینکه می‌تواند یک جایگزین بسیار خوب و مناسب برای ما در حوزه اقتصادی به جای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باشد، به دنبال دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین تشریح کرد: حسن و مزایای این ارتباط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با چین این است که چین تنها کشوری است که در زمان ویروس کرونا توانسته رشد اقتصادی داشته باشد و این نشان از توانمندی و پتانسیل‌هایی است که در چین وجود دارد.

محمدحسن آصفری در پایان با اشاره به این‌که یکی دیگر از مزایای قرارداد ایران و چین در عرصه بین‌الملل است، گفت: با توجه به جایگاه چین در شورای امنیت سازمان ملل به عنوان کشوری که حق وتو دارد در صورتی‌که آمریکایی‌ها یا دیگر کشورها بخواهند برنامه‌هایی برای محکومیت یا تهدیداتی برای جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، با توجه به مشترکات و تبادلات اقتصادی ایران و چین در طول این ۲۵ سال می‌تواند در شورای امنیت از حق وتو خود به نفع جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

281701