معاون وزیر بهداشت در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

موج چهارم بی‌تدبیری‌ها و بی‌توجهی‌ها/ کادر درمان و امکانات بیمارستانی که فرسوده‌اند

در حال حاضر با فرسودگی در کادر درمان و امکانات بیمارستانی مواجه هستیم چرا که ۱۴ ماه است که کارکنان بهداشت و درمان به طور ممتد کار می‌کنند و ثابت شده که اگر کادر درمان خسته باشند میزان مراقبت‌ها کاهش پیدا می‌کند و ممکن است روی مرگ و میر نیز تأثیرگذار باشد.
تصویر موج چهارم بی‌تدبیری‌ها و بی‌توجهی‌ها/ کادر درمان و امکانات بیمارستانی که فرسوده‌اند

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص موج چهارم کرونا اظهار داشت: میزان انتقال و سرایت‌پذیری ویروس جهش‌یافته وارداتی بسیار بالا است و در فرد و جامعه به سرعت رشد می‌کند و علائم خود را نشان می‌هد. مرگ و میر آن نیز به طور قابل توجهی بالاتر از ویروس ووهان است. بنابراین مردم و تمام مجریان باید دقت بیش‌تری داشته باشند تا با مرگ و میر بیش‌تر از این مواجه نشویم.

حریرچی ادانه داد: از طرفی با فرسودگی در کادر درمان و امکانات بیمارستانی مواجه هستیم چرا که ۱۴ ماه است که کارکنان بهداشت و درمان به طور ممتد کار می‌کنند و ثابت شده که اگر کادر درمان خسته باشند میزان مراقبت‌ها کاهش پیدا می‌کند و ممکن است روی مرگ و میر نیز تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: طبق آیین‌نامه مصوب ستاد کرونا در شهرهای قرمز گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 تعطیل هستند و گروه شغلی 1 تعطیل نیست اما ستاد کرونای تهران تقاضای تعطیلی بیش‌تر و وسیع‌تر را برای استان تهران دارد.

معاون وزیر بهداشت در پایان گفت: در شرایط بحرانی کنونی مردم باید سعی کنند که با دیگران هم‌نفس نشوند و قدم اول این است که از خانه خارج نشوند. باید دید و بازدید و خرید غیر ضروری را به صفر و کار ضروری را به حداقل برسانیم و حتماً از ماسک استفاده کنیم. از رفتن به مکان‌های سرپوشیده و سربسته، رستوران و دورهمی خودداری کنیم اما اگر مجبور به خروج از خانه شدیم حتماً از زمان خروج از خانه تا برگشت به خانه ماسک داشته باشیم.

281117