عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با پرسون؛

سند ۲۵ ساله ایران و چین راهی برای دور زدن تحریم ها

دهقانی گفت: چین برای توسعه خود به انرژی نیاز دارد؛ ایران نیز برای توسعه اقتصادی، امنیتی و دور زدن تحریم ها به چین نیاز دارد.
تصویر سند ۲۵ ساله ایران و چین راهی برای دور زدن تحریم ها

الله وردی دهقانی " نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون در تبیین سند ۲۵ ساله ایران و چین، اظهارکرد: این سند تفاهم نامه است که در آن هر دو طرف سود می برند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه آیا در این تفاهم نامه بخشی از خاک ایران به چین واگذار می گردد، بیان کرد: ایران برای بدست آوردن استقلال و آزادی خود، شهیدان بسیاری را در این راه تقدیم اسلام کرد. غیرت و شجاعت در رگ های ایرانیان جاری است و هرگز نخواهند گذاشت ذره ای از خاک ایران به دست چینی ها بیفتد.

این نماینده مجلس ادامه داد: این ها شایعاتی است که از سوی استکبار و رسانه های غربی آنها بوجود آمده است. آمریکا و استکبار می دانند که با انعقاد این تفاهم نامه، اقتصاد آنان دچار رکود می گردد، بنابراین برای برهم زدن تفاهم نامه به چنین شایعاتی روی آورده اند.

وی گفت: اقتصاد چین در سال های آتی از اقتصاد آمریکا هم پیشی میگیرد و اولین اقتصاد دنیا می شود و بنابراین چین برای توسعه خود به انرژی نیاز دارد؛ ایران نیز برای توسعه اقتصادی، امنیتی و دور زدن تحریم ها به چین نیاز دارد.

دهقانی افزود: این تفاهم نامه، آثار مثبتی اعم از اقتصادی و امنیتی را برای کشور خواهد داشت و باعث خواهد شد که کشورهای غربی نیز با ایران همکاری کنند.

گفتگو از ساراپیرانه

انتهای پیام/

281195