معاون بازرسی سازمان صمت خبر داد؛

آغاز طرح نظارت بازار نوروز استان

معاون بازرسی و حمایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات نوروز استان از امروز آغاز و تا ۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، محمدجواد قربانیان گفت: در این طرح هماهنگی با دستگاه‌های مسئول و برنامه‌ریزی برای نظارت و پایش مؤثر و به هنگام بر فرآیند تأمین و توزیع کالا و خدمات با قیمت مناسب به مصرف‌کنندگان، توجه ویژه به "پویش مردمی بدون قیمت نخریم"، انجام گشت‌های مشترک، تسریع در رسیدگی به گزارش‌ها و شکایات مردمی و برخورد با تخلفات اجرایی می‌شود.


وی ادامه داد: ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت دار در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش های مردمی و اطلاع رسانی گسترده برای ارتباط مردمی از طریق تلفن و سامانه ۱۲۴ ازاهداف مهم این طرح است.


معاون بازرسی و حمایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص کالاهای هدف طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ اظهار داشت: حوزه فعالیت این طرح در بخش کالایی شامل نان، لبنیات (شیر، ماست و پنیر)، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، میوه، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی‌جات، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو است.


قربانیان بیان کرد: بخش دیگر نظارتی این طرح عرصه فعالیت در بخش خدماتی است که شامل شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی و دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها، رستوران‌های بین شهری، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه‌ها، میادین میوه و تره‌بار، خدمات خشکشویی، قالیشویی است.


وی با بیان اینکه ۶۰ کارشناس در قالب گروهای مختلف در طرح ویژه نوروز سازماندهی شده‌اند، اضافه کرد: سامانه ستاد خبری ۱۲۴ در سازمان و شهرستان‌ها به صورت شبانه روزی نسبت به دریافت گزارش های مردمی به صورت فعال اقدام می‌کنند.
۵۷ هزار صنف زیر نظر یک‌صد و ۷۳ اتحادیه در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند که بخش عمده‌ای از آنها در اراک مرکز استان قرار دارند.

231531