برگزاری یادواره «شیر سامرا» در کرمانشاه/ شهید مدافع حرم + فیلم

امروز یادواره «شیر سامرا» به ‌مناسبت ششمین سالگرد شهادت اولین شهید مدافع حرم کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، عده‌ای از نیروهای نظامی که توسط جمهوری اسلامی ایران سازماندهی و به کشور سوریه اعزام می‌شوند را مدافعان حرم می گویند؛ بیشتر افراد این گروه را نیروهای رسمی سپاه پاسداران، بسیج و گاهی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌دهند که اکثر کشته‌های ایرانی نیز از این سه نهاد نظامی ایران هستند.

مدافعان حرم در جنگ نیابتی ایران و عربستان مبارزه می‌کنند و بیشتر شیعه مذهب و به «سپاه بین‌المللی شیعیان» معروف هستند. این افراد بیشتر از کشورهای ایران، عراق، سوریه، یمن، لبنان و افغانستان هستند.

مدافعان حرم از حرم اهل بیت در مقابل حمله گروه‌های داعش حفاظت می‌کنند. عده‌ای از این افراد در درگیری‌های بین نیروهای دو طرف کشته شده‌اند.

مدافعان حرم بخشی از دو هزار نیروی ایرانی یا تحت حمایت ایران در سوریه هستند. کشته شدگان این گروه تحت حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرند.

یادواره شهید مهدی نوروزی

مراسم ششمین سالگرد نخستین شهید مدافع حرم کرمانشاه در گلزای شهدا کرمانشاه برگزار می‌شود.

این یادواره جمعه، ۱۹ دی‌ماه از ساعت ۱۵ در گلزار شهدای کرمانشاه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

شهید مهدی نوروزی به واسطه رشادت‌های خود در میدان مبارزه با گروهک‌های تکفیری به شیر سامرا مقلب شد و در تاریخ ۲۰ دی‌ماه ۹۳ در حوالی سامرا عراق به فیض شهادت نائل آمد.

شهید مهدی نوروزی در ۱۵ خرداد ۱۳۶۱ مصادف با نیمه شعبان به دنیا آمد. چندین مرتبه جهت مبارزه با وهابیت تکفیری به عراق اعزام شد و هنگامی‌که فرماندهان سپاه قدس نبوغ نظامی و شجاعت کم‌نظیر او را دیدند، به‌عنوان فرمانده چند عملیات انتخابش کردند که هیچ‌کدام با شکست مواجه نشد و در آخر به‌عنوان فرمانده عملیات ویژه سامرا منصوب شد و در همین مقام به فیض شهادت نائل آمد.
وی در روز شهادت امام صادق (ع) برای سومین بار راهی میدان جهاد شد و در ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۳ مصادف با روز میلاد رسول گرامی اسلام و رئیس مکتب شیعه جام شهادت را نوشید.


بیشتر بخوانید؛

به کدام شهید لقب شیر سامرا داده بودند؟


وصیت نامه

شهید مهدی نوروزی چند صباحی قبل از شهادتش در سامرا، تنها فرزند و کودک شیرخواره خود «محمدهادی نوروزی» را در آغوش گرفته و وصیت خود با او را میان خانواده و در مقابل دوربین بیان می‌کند. فیلم و متن این وصایا و دعاهای پدرانه شهید مدافع حرمین سامرا در آستانه اربعین شهید برای نخستین بار منتشر می‌شود که در ادامه می‌آید:

«اگر ما یک روزی شهید شدیم و آقا محمدهادی این فیلم را دید انشا الله منتقم خون امام حسین (علیه‌السلام) است. انشاالله آمده است انتقام حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) را بگیرد. انشاالله یار امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، یار رهبر و یار آقای سید علی خامنه‌ای باشد. انشاالله همیشه مدافع نظام باشد. مدافع انقلاب باشد. تهدید بزرگی برای دشمنان نظام، انقلاب و اهل‌بیت (علیه‌السلام) باشد. وجودش خود تهدید [برای دشمنان] باشد.»

شهید نوروزی نقش مهمی در آرام شدن فتنه ۸۸ داشتند؛ عکس و تصویر او هم در فضای مجازی پخش شده بود و ضد انقلاب هم علیه او فضاسازی می‌کرد و او را تهدید کرده و اعلام کرده بودند که او را بزنند.

یادآور می‌شود، استان کرمانشاه ۱۶ شهید در راه دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) تقدیم کرده است.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

227708