انتظارات و مطالبات مردم استان کرمانشاه از قاضی القضات/ گوشه ای از درد و دل خانواده آسیه پناهی+فیلم

مردان و زنان غیور استان کرمانشاه با همت خود در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابله با دشمن بعثی و منافقین شجاعانه ایستادند و در مسائل گوناگون عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشته‌اند. لذا مردم استانی که جنگ در آن آغاز و به پایان رسید و خسارت های مالی و جانی که جنگ بر مردمان این دیار وارد کرد حق آنان است که به مطالبات آنان رسیدگی شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، در حاشیه سفر روز گذشته رئیس قوه قضائیه به استان کرمانشاه خانواده های بسیاری بر در استانداری کرمانشاه و مکان هایی که اعلام شده بود قاضی القضات حضور پیدا می کند آمده بودند تا گوشه ای از درد و دلها، رنج ها و مشکلات خود را با رئیس قوه قضائیه در میان بگذارند که برای حل مشکلاتشان چاره جویی شود.

در میان این مردم خانواده آسیه پناهی که شنیده بودند رئیس قوه قضائیه به کرمانشاه سفر کرده است خود را به او رسانده بودند و از آیت الله رئیسی درخواست‌ کردند که به فریاد آنها برسد و مشکلشان را حل کند قاضی القضات هم قول پیگیری و مساعدت مشکل آنان را داد.

ماجرای آسیه پناهی چه بود؟

در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، مأموران واحد اجرائیات شهرداری کرمانشاه برای تخریب تعدادی از خانه‌هایی که حاشیه‌نشینان ظاهراً بدون مجوز در شهرک سجادیه ساخته بودند به محل رفتند و تعدادی خانه، از جمله اتاقکی که آسیه پناهی و خانواده‌اش در آن سکونت داشتند را تخریب کردند.

مأموران شهرداری و نیروهای کمکی آنها در درگیری با آسیه و دیگر حاشیه‌نشینانی که جلو تخریب خانه‌ها مقاومت می‌کردند به ظاهر از اسپری گاز فلفل استفاده کردند.

آسیه پناهی که دچار بیماری تنگی نفس بود، در مقابل اسپری فلفل «طاقت نیاورد». او در پی این ماجرا و در مسیر انتقال به کمپ «چشمه سفید» درگذشت.


بیشتر بخوانید؛

مردم دلاور کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی نقش آفرینی ها کردند


گذری کوتاه بر خاطرات تلخ جنگ در کرمانشاه

استان کرمانشاه در جنگ ایران و عراق یکی از مناطق محوری جنگ بود. این جنگ که طولانی‌ترین جنگ متعارف در قرن بیستم و دومین جنگ طولانی این قرن پس از جنگ ویتنام بود و به صورت رسمی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ (۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰) آغاز شد و در ۲۹ مرداد ۱۳۶۷ (۲۰ اوت ۱۹۸۸) به پایان رسید.

استان کرمانشاه از روز اول تا آخر درگیر جنگ زمینی و هوایی بود و حتی پیش و پس از این تاریخ نیز هدف حملات نیروهای متخاصم و صحنه درگیری این نیروها بود. جنگ ایران و عراق در این استان آغاز و در این استان نیز به پایان رسید

بنا بر اعلام نهادهای جمهوری اسلامی ایران، در استان کرمانشاه در مجموع نزدیک به ۳۱ هزار نفر به عنوان نیروی نظامی در جنگ شرکت کرده‌اند یا در نتیجه آن کشته یا مجروح شده‌اند. از این تعداد، ۹۸۰۰ نفر نظامی و غیرنظامی کشته و ۱۹۶۰۰ نفر به عنوان جانباز ثبت شده‌اند.

۱۷۰۰ تن نیز با سابقه شرکت در جنگ، دارای اثر جانبازی نیستند و کشته نیز نشده‌اند اما به اسارت دشمن درآمده سپس در برنامه تبادل اسرا با نظارت صلیب سرخ آزاد شده و از سوی حکومت ایران «آزاده» نامیده می‌شوند.

انتظارات و مطالبات مردم استان کرمانشاه از قاضی القضات

مردان و زنان غیور استان کرمانشاه با همت خود در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابله با دشمن بعثی و منافقین شجاعانه ایستادند و در مسائل گوناگون عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشته‌اند. لذا مردم استانی که جنگ در آن اغاز و به پایان رسید و خسارت های مالی و جانی که جنگ بر مردمان این دیار وارد کرد حق آنان است که به مطالبات آنان رسیدگی شود.

امیدواریم با سفر رئیس قوه قضائیه به استان کرمانشاه همانگونه که خود آیت الله رئیسی عنوان کردند مردم این استان در دوران دفاع مقدس جانانه از شهرشان با دادن خون ده هزار شهید و ایثارگران بسیار دفاع کردند و حق آنان است که به مشکلاتشان رسیدگی شود؛ گره از مشکلات این مردم رنج دیده که در پیچ و خم ناملایمات زندگی دچار شده اند باز شود.

انتظار مردم استان کرمانشاه از دستگاه قضا رسیدگی به حق و حقوق آنان بر اساس مستندات و قوانین جمهوری اسبلامی ایران است.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

227707