بحران جو بایدن در استانه انتخابات آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با توجه به تحولات منفی روی داده که فضا را علیه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مبارزات انتخابات ۲۰۲۴ رقم زده، نوشت که وی در بحران قرار گرفته است.

تصویر بحران جو بایدن در استانه انتخابات آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزنامه آمریکایی گزارش داد: جو سیاسی برای بایدن امروز صبح بدتر از چند روز پیش بود. نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سیه‌نا که دیروز منتشر شد، نشان می‌دهد که آرای وی در میان رای‌دهندگان احتمالی شش درصد نسبت به دونالد ترامپ کاهش یافته است که یک کاهش سه درصدی نسبت به عملکرد ضعیف او در مناظره به حساب می‌آید.

روزنامه نیویورک تایمز یکی از دلایل این عملکرد را سن بایدن عنوان کرد و نوشت: در نظرسنجی تعداد رای دهندگانی که می‌گویند بایدن «بسیار پیرتر از آن است که یک رئیس جمهور مؤثر باشد» از ۶۹ درصد به ۷۴ درصد افزایش یافته و اکثریت دموکرات‌ها را شامل می‌شد. چهار سال پیش، فقط ۳۶ درصد از رای دهندگان گفتند بایدن برای ریاست جمهوری خیلی پیر است.

در عین حال، بیشتر متحدان بایدن مخالف کارزار انتخاباتی برای روی کار آمدن مجدد وی هستند. رائول گریجالوا از آریزونا دومین عضو دموکرات مجلس نمایندگان بود که به طور علنی از بایدن خواست تا از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند. رید هستینگز، یکی از بنیانگذاران نتفلیکس و یکی از بزرگترین حامیان مالی حزب دموکرات، از بایدن خواست تا راه را برای "یک رهبر دموکرات قدرتمند که ترامپ را شکست دهد و ما را امن و موفق نگه دارد" باز کند. سایر حامیان مالی ثروتمند نیز بر این باورند که بایدن باید کناره‌گیری کند، اما آن‌ها برای اینکه به ترامپ کمک نکنند این مساله را به طور علنی مطرح نکردند.

به گفته کتی راجرز روزنامه نگار کاخ سفید نیویورک تایمز، بایدن به طور خصوصی به متحدان گفته چند روز آینده ممکن است تعیین کند که آیا می‌تواند به نامزدی خود ادامه دهد یا خیر. او فردا یک مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز دارد و امیدوار است ثابت کند که عملکردش در مناظره یک مساله غیر عادی بوده و او واقعاً برای ریاست‌جمهوری مناسب است.

همانطور که راجرز نوشته است؛ بایدن می‌داند که در حال جنگیدن برای زندگی سیاسی خود است. اما در حالی که او از شانس‌های قبلی استفاده نکرده، ممکن است این بار برای بازگشت به این رقابت بسیار تلاش کند.

منبع: ایرنا

705434