ساماندهی دکل‌های غیر مجاز در پایتخت

معاون شهردار تهران، گفت: باید برای ساماندهی دکل های غیرمجاز در محدوده مناطق اقدام کرد. سلامت مردم در اولویت قرار دارد و این موضوع باید در باور و اقدام عملی شهرداران مناطق قرار گیرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، حامد مظاهریان، در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر اظهار داشت: موضوع جابجایی‌ها در سیستم‌های اداری اتفاق متداولی است و تغییرات مدیریتی لازمه پویایی سیستم‌های اداری است و دریچه‌های جدید رو به رشد را باز می‌کند.

وی، فعالیت شرکت ارتباط مشترک شهر را در مقایسه با سایر شرکت‌های مدیریت شهری تجربه‌ای متفاوت دانست و افزود: ۵۱ درصد سهام این شرکت متعلق به شهرداری تهران است و بقیه آن به اپراتورها تعلق دارد. بنابراین این شرکت دارای پتانسیل قابل توجهی است که باید فعال شود.

به گفته مظاهریان، شهرداری به عنوان مهمترین برند شهر تهران در کنار سه اپراتوری که از فعال‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور به شمار می‌روند می‌توانند با همکاری هم در این شرکت ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: انتظاری که از این هم افزایی بین مهمترین برند شهر تهران و مهمترین اقتصادگردان در سطح شهر و کشور وجود دارد این است که باید یک بار دیگر فرایند و نحوه کارکرد این شرکت را بازتعریف کنیم.

معاون شهردار تهران، ساماندهی دکل‌‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی شهر تهران، کاهش تاثیر المان‌های ناخواسته ناشی از احداث ایستگاه‌های ارتباطی و همچنین برنامه ریزی برای ایمن‌سازی هرچه بیشتر دکل‌‌ها برای جلوگیری از خسارات احتمالی در حوادث طبیعی را از جمله وظایف شرکت ارتباط مشترک شهر برشمرد و افزود: نوع فعالیت شرکت ارتباط مشترک شهر و درآمدزایی آن فرصت بی نظیری است که باید از آن استفاده بهینه کرد.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در ساز و کارهای شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: باید با بهره گیری از طرح‌ها و ایده‌های جدید برای اداره شرکت، ضمن توجه به گزینه‌های مختلف، تحولی را در این حوزه رقم بزنیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: بخشی از شهر تحت تاثیر اقداماتی است که در شرکت ارتباط مشترک شهر باید انجام شود. دکل‌های غیرمجاز زیادی وجود دارد که طبق وظایف ما باید کنترل کنیم. به نظر می‌رسد باید ضمن طراحی فرایند جدید، باید برای رفع دکل‌های غیرمجاز، برای شهرداران مناطق انگیزه ایجاد شود.

وی، پاسداشت حقوق شهروندی در حوزه‌های حق بر شهر، حق سلامت، حق بهره‌مندی از چشم‌انداز مطلوب شهری را ضروری خواند و گفت: آنتن‌های غیرمجاز نباید رها شوند. سلامت مردم در اولویت شهرداری قرار دارد و این موضوع باید در اولویت فکری و عملی شهرداران مناطق قرار گیرد.

مظاهریان، بازتعریف شرکت، تصمیم سازی، بررسی پیشنهادهای همکاری از سوی اپراتورها و همچنین وزارت ارتباطات را از مدیرعامل جدید شرکت ارتباط مشترک شهر خواستار شد و افزود: باید ضمن هم افزایی، مرزهای این شرکت با فاوا و موسسه فناوران روشن باشد و در عین استقلال کاری، مباحث مرتبط این حوزه را پیش ببرد.

226974