امباپه، پاری‌سن‌ژرمن و طولانی‌ترین خداحافظی/ نمایش ادامه دارد اما...

پاری‌سن‌ژرمن با نتیجه ۲-۱ لیون را شکست داد و کیلیان امباپه با به دست آوردن قهرمانی جام حذفی فرانسه از هوادارانش خداحافظی کرد.
تصویر امباپه، پاری‌سن‌ژرمن و طولانی‌ترین خداحافظی/ نمایش ادامه دارد اما...

به گزارش سایت خبری پرسون، آخرین حضورش در پاری‌سن‌ژرمن فرا رسید. از لحظه‌ای که توپ در فینال جام حذفی به حرکت درآمد، فشارها بیشتر شد؛ فشار هفت سال خاطره‌بازی و زندگی در باشگاهی که بخشی از هویت او را تشکیل داده، فشار نگاه‌هایی که روی او خیره شده و دقایقی که به سرعت طی می‌شوند و جامی که می‌تواند آخرین جام او در پاریس باشد. بازی با نتیجه ۲-۱ به نفع پاریسی‌ها تمام شد و امباپه با جام از هواداران خداحافظی کرد؛ چه پایان شگفت‌انگیزی.

امباپه پس از پایان بازی در جمع رسانه‌ها گفت: «در فینال جام حذفی فرانسه به خاطر تمام پروتکل‌ها باید قبل از بازی خیلی منتظر بمانید. بنابراین زمان زیادی برای فکر کردن وجود دارد، و آخرین کاری که دلتان بخواهد در روز بازی انجام دهید فکر کردن است. همه خاطرات بر می‌گردند، دلتنگی... می‌دانی که وقتی ۹۰ دقیقه تمام شود نمی‌توانی به عقب نگاه کنی. بنابراین هم سخت و هم هیجان‌انگیز بود. من به خاطر همه چیز، همه هواداران، باشگاه، بازیکنان بسیار احساساتی بودم. پایان دادن با چنین جامی حس خوبی دارد. بهتر از این نمی‌شد.»

بعد از بازی جشنی به افتخار امباپه برپا شد، او را به هوا پرتاب کردند و به افتخار تمام دستاوردهایش از او قدردانی کردند. او افزود: «بازی در پی‌اس‌جی بی‌نظیر است. خوش‌شانس بودم. هر چیزی که اینجا داشتم را در هیچ جای دیگری تجربه نخواهم کرد.»

نمایش ادامه دارد و قهرمانان جدید ظهور خواهند کرد. برای امباپه اما فصل قدیمی زندگی‌ پایان یافت و فصل جدید در روزهای آینده آغاز می‌شود و او برای اولین بار به عنوان کاپیتان، فرانسه را به یک تورنمنت بزرگ هدایت می‌کند و سپس به رئال مادرید خواهد پیوست، هرچند که هنوز این موضوع را بیان نکرده است.

او توضیح داد: «تنها چیزی که می‌خواستم این بود که کار با باشگاهم را به خوبی به پایان برسانم. برای هر چیز زمان مشخصی وجود دارد. در زمان مناسب باشگاه جدیدم را اعلام خواهم کرد. هنوز جزئیاتی وجود دارد که باید حل شود اما مهمترین چیز این بود که در اینجا پایان خوشی داشته باشم.»

امباپه در ۱۸ سالگی از موناکو به پاریس آمد و دنیا زیر پاهایش بود، و حالا کارنامه‌اش گویای همه چیز هست: ۱۵ جام، ۲۵۶ گل، ۹۵ پاس گل، شش بار برترین گلزن لیگ ۱ (رکورد)، پنج بار بهترین بازیکن سال لیگ ۱، بهترین گلزن تاریخ باشگاه، همه اینها فقط در عرض ۷ سال.

ممکن است که خروج او از پاریس داستانی طولانی از فراز و نشیب‌ها و سیاست‌ها و دسیسه‌ها و حرف و حدیث‌ها داشته باشد، اما آخرین تصویری که هواداران پاری‌سن‌ژرمن از امباپه خواهند داشت، با مدالی دور گردنش است. و این راه بدی برای پایان دادن به دورانی باشکوه نیست.

منبع: تسنیم

679987