مدل رفتار عروس با سیاست با دخالت‌های مادرشوهر

اگر مادر شوهرتان در هر فرصت به دنبال تنها شدن با فرزندش میگردد و هربار دخالت هایی در زندگی شما می کند و شما نمیدانید چگونه رفتار کنید این مطلب برای شماست.
تصویر مدل رفتار عروس با سیاست با دخالت‌های مادرشوهر

به گزارش سایت خبری پرسون، زندگی مشترک روزهای شاد و تلخ فراوانی دارد که نه تلخی ها ماندگارند و نه شیرینی ها، آنچه باقی می ماند خاطراتیست که زوجین با هم ساخته اند، تلاش هایی که برای رفع مشکلات نموده و حمایت هایشان از یکدیگر، همانطور که گفتیم زندگی زناشویی گل و بلبل نیست و گاهی پیش می آید که خانواده همسر به دلایل گوناگون توجیه پذیر و واهی در زندگی زوجین دخالت کرده و در تلخ کردن آن اثرگذارند گرچه زوج همدل با حمایت از یکدیگر از پس این مشکلات بر می آید اما برخی از افراد نیز خواهان دانستن ترفندهایی هستند که برای رهایی از بدگویی، غیبت، دخالت مادرشوهر باید انجام دهند، در این بخش این نکات رفتاری را منتشر نموده ایم که مختص زوجینی است که مادرشوهر بدگو و همسر دهن بین دارند.

با همسر خود دوست باشید

با همسرتان به خوبی رفتار کنید و با او دوست باشید،از او حمایت کنید و به او دلگرمی دهید و توانایی روحی خود و همسرتان را برای تحمل مشکلات زندگی افزایش دهید، اینگونه هیچکس نمی‌تواند بر روی همسرتان تسلط داشته باشد، همچنین همسرتان را در قبال رفتار مادرش مقصر ندارید زیرا در این صورت رابطه شما تیره و تار خواهد شد.

بد خانواده همسرتان را نگویید

از خانواده همسرتان نزد او بدگویی نکنید و نشان دهید که همیشه خیر و صلاح آنها را می‌خواهید،این گونه بدگویی‌های دیگران بر روی همسرتان بی‌اثر خواهد بود چرا که او با روحیه و شخصیت شما آشناست و می‌داند هیچگاه بدی خانواده‌اش را نمی‌خواهید.

همسرتان را تنها نگذارید

اگر در نبود شما خانواده همسرتان پشت سرتان بدگویی می‌کنند، بهتر است راه بدگویی و غیبت را ببندید و همراه همسرتان به خانه مادر شوهر بروید اما اگر مادر شوهرتان جز این دسته افراد نیست گاهی اجازه دهید همسرتان بدون حضور شما به دیدن مادرش برود و مدتی با او تنها باشد.

جبهه گیری نکنید

برخی از مادر شوهرها زمان صحبت با فرزندشان او را راهنمایی می‌کنند،گاهی عروس خانم‌ها این راهنمایی و دلسوزی ها را دخالت تلقی کرده و سریع جبهه می گیرند، مطمئن شوید که مادر شوهرتان چه منظوری از صحبت‌هایش دارد، گاهی واقعاً قصد او کمک به زندگی شما و همسرتان است.

موضوع صحبت را عوض کنید

اگر مطمئن هستید که قصد مادر شوهر شما خیر نیست و او در مورد شما مقابل همسرتان بدگویی می‌کند، زمانی که تنها در حال صحبت کردن هستند، همسر خود را به بهانه‌های مختلف صدا کنید تا صحبتشان قطع شده و ادامه‌دار نشود.

مادر شوهر فضول

رفت و آمدها را کنترل نمایید

برای جلوگیری از دخالت مادر شوهر در زندگی سطح ارتباط خود را کمتر کنید اما هیچگاه قطع ارتباط نکنید البته باید توجه کنید که میزان سطح کاهش ارتباط باید به گونه ای باشد که موجب مشکلات بیشتر نشود.

سخن آخر:

در مقابل بدگویی مادرشوهر در غیاب شما به احترام همسرتان ادب و متانت را رعایت کرده و محترمانه رفتار کنید، اگر خودتان نمی دانید چگونه با این مشکل کنار آیید، بهتر است به یک مشاور خانواده و روانشناس مراجعه کنید.

منبع: نمناک

679967