رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان ایلام؛

دستورالعمل خودپایشی قند خون بیماران دیابتی در مرکز بهداشت استان اجرا شد

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان ایلام از اجرای دستورالعمل خودپایشی قند خون بیماران دیابتی و کاربرد اپلیکیشن Idia در مرکز بهداشت استان ایلام خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، کارگاه آموزشی اجرای دستورالعمل خودپایشی قندخون بیماران دیابتی، کاربرد اپلیکیشن Idia در بیماران دیابتی، برنامه سندرم داون، برنامه استپس ۹۹ و چالش‌های برنامه ژنتیک اجتماعی در شهرستان‌ها با حضور رئیس و کارشناسان گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر و واگیر مرکز بهداشت استان و به صورت ویدئو کنفرانس برای کارشناسان متناظر شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های تابعه در سالن جلسات مرکز بهداشت استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه پورنجف، رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان ایلام در خصوص اهمیت و لزوم توجه به اجرای برنامه‌های غیرواگیر به ویژه در شرایط بحران کووید ۱۹، برنامه ریزی و هماهنگی جهت مراقبت بیماران غیرواگیر، قرنطینه معکوس گروه‌های آسیب پذیر در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم جهت اجرای برنامه استپس در سال ۹۹ توضیحاتی ارائه کرد.

سپس کارشناسان حوزه غیرواگیر معاونت بهداشت به آموزش دستورالعمل خودپایشی قندخون بیماران دیابتی و دستورالعمل اپلیکیشن آیدیا و همچنین برنامه غربالگری سندرم داون و نکات مورد توجه در اجرای موفق برنامه ژنتیک اجتماعی پرداختند.

در پایان پورنجف به جمع بندی موضوعات و تاکید مجدد بر اهمیت توجه ویژه به برنامه‌های غیرواگیر در جهت دستیابی به اهداف سند استانی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و سند جامع سلامت استان در خصوص کاهش مرگ و میر بیماران غیرواگیر می‌باشد پرداخت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

225462

مطالب مرتبط