استاندار اردبیل خبر داد:

غربالگری ۷۳۰ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل

استاندار اردبیل با اشاره به ادامه اجرای طرح سپهبد سلیمانی از غربالگری ۷۳۰ هزار نفر از جمعیت استان که شامل ۵۷ درصد از جمعیت می شود، خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در حاشیه جلسه بررسی روند اجرای طرح سپهبد سلیمانی تصریح کرد: بسیجیان با وجود سرمای هوا به درب منازل مراجعه و تاکنون علاوه بر بیماریابی، اقداماتی چون اطلاع رسانی و انتقال افراد بیمار به بیمارستان ها و نقاهتگاهها را انجام می دهند.

وی بیان کرد: در همین راستا ۱۳۴ نفر به بیمارستان ها و ۱۹ نفر نیز به نقاهتگاه هایی که آماده شده ‌انتقال یافته اند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: تلاش می شود با رصد کامل جمعیت استان و مشارکت مردم، زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان قطع و استان از وضعیت قرمز خارج شود.

بهنام جو با تاکید بر اطلاع رسانی به مردم در راستای مراقبت از خود و خصوصا گروه های پرخطر گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد بستری ها در بیمارستان ها را افراد بالای ۶۵ سال و زنان خانه دار تشکیل می دهند.

وی توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را گامی برای کاهش میزان ابتلا و رفع محدودیت های کرونایی دانست.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل محدودیت ها بسیاری از اصناف و بازاریان با کاهش درآمد مواجه هستند که همکاری و مشارکت مردم به خروج استان از وضعیت قرمز و رونق بخش کسب و کار می شود.

222799

مطالب مرتبط