نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

جامعه دانشگاهی بوشهر برای حل مسائل استان برنامه ارائه دهد

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه دانشگاهی برای حل مسائل این استان برنامه و راهکار ارائه دهند.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان بوشهر، ابراهیم رضایی در نشست با رئیس و مدیران این مرکز افزود: جهاد دانشگاهی از زمان تاسیس تاکنون نقش مهمی در توسعه کشور داشته و اکنون با تاسیس این نهاد در بوشهر برغم کمبود اعتباری نقش‌آفرینی مناسبی در روند توسعه استان داشته است.

رضایی اظهارکرد: جهاد دانشگاهی این قابلیت را دارد که بتواند با تکیه بر توان و استعداد جوانان توسعه استان را سرعت ببخشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جامعه دانشگاهی باید نقش خود را در مسیر توسعه استان ایفا کنند، افزود: به منظور تداوم فعالیت‌ها و خدمات جهاد دانشگاهی در استان بوشهر برای کمک به تامین بودجه و حمایت از پروژه‌های فناورانه مشارکتی برای برگزاری نشست مشترک با بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، بنیاد برکت، معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری و وزارت نفت آمادگی لازم وجود دارد.


بیشتر بخوانید؛

درخواست پژوهش در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر پایین است


رضایی با اشاره به پروژه تولید بچه‌ماهی و مجتمع آبزی‌پروری جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: استان بوشهر در حوزه آبزیان ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر نیز گفت: انتظار است حمایت بهتر و بیشتری از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان بوشهر صورت گیرد.

علی احمدی‌زاده افزود: جهاد دانشگاهی در استان از نظر بودجه‌‎ای با مشکل روبرو است و با توجه به تفاهم نامه با استان درخصوص راه اندازی مراکز پژوهشی و پزشکی و تحقیقاتی تاکنون بودجه‌ای برای این مرکزها تخصیص داده نشده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه‌ها در توسعه استان نقش چندانی ندارند و باتوجه به ظرفیت‌های بالای استان نتوانستند متناسب ظرفیت‌ها عمل کنند.

224445

مطالب مرتبط