معرفی جانشین بایدن برای رقابت با ترامپ

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که در صورت انصراف رئیس جمهور آمریکا از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، معاون وی گزینه اصلی جایگزینی اوست.

تصویر معرفی جانشین بایدن برای رقابت با ترامپ

به گزارش سایت خبری پرسون، براساس یک نظرسنجی جدید، در صورت انصراف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، کامالا هریس، معاون وی گزینه و بخت نخست جایگزینی بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات است.

عملکرد ضعیف بایدن در مناظره اخیر با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات پیش روی آمریکا، برخی دموکرات‌ها را به فکر جایگزینی او پیش از انتخابات ماه نوامبر انداخته است.

به گزارش مهر به نقل از نیوزویک، ستاد بایدن اعلام کرده است که او قصد انصراف ندارد. اما در صورتی که انصراف او، هریس احتمالاً در صدر فهرست نامزدهای دموکرات برای جانشینی او خواهد بود.

نظرسنجی اندیشکده «دیت فور پراگرس» نشان می‌دهد که هریس مطرح‌ترین گزینه برای جایگزینی بایدن است. در این نظرسنجی بیش از یک هزار آمریکایی شامل ۳۸۷ رای‌دهنده حزب دموکرات شرکت کرده‌اند و ضریب خطای آن سه واحد درصد است.

۳۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که اگر حزب دموکرات برای جایگزینی بایدن، نشستی را برگزار کند، چه کسی انتخاب خواهد شد، هریس را انتخاب کردند. سِت شوستر، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن پیش‌تر در واکنش به چنین احتمالی گفته بود: جو بایدن انصراف نمی‌دهد.

گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا دومین گزینه محتمل بود و ۱۸ درصد دموکرات‌ها او را به عنوان جایگزین بایدن انتخاب کردند. پیت باتیگیگ، وزیر ترابری دولت بایدن نیز با ۱۰، سناتور کوری بوکر با هفت و گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان با ۶ درصد آراء در رده‌های بعدی قرار گرفتند. بایدن تا پیش از نشست حزب دموکرات در ماه آگوست برای معرفی رسمی نامزد این حزب، می‌تواند انصراف دهد.

منبع: خبرآنلاین

694727