قاضی زاده هاشمی:

رئیس جمهور شهید جانش را برای مردم فدا کرد

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع حامیان «سعید جلیلی» در اسلامشهر گفت: رئیس جمهور عزیز و شهید ما برای بودن در کنار مردم و گفت‌وگو با آنان شبانه‌روز نمی‌شناخت و جانش را در این مسیر فدا کرد.

تصویر رئیس جمهور شهید جانش را برای مردم فدا کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز -۱۰ تیر ۱۴۰۳- با حضور در جمع حامیان «سعید جلیلی» در مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) در شهرستان اسلامشهر، ضمن اقامه نماز مغرب و عشاء به ذکر ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور شهید پرداخت.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: رئیس جمهور عزیز و شهید ما برای بودن در کنار مردم و گفت‌وگو با آنان شبانه‌روز نمی‌شناخت و جانش را در این مسیر داد.

وی افزود: برای شهید آیت الله رئیسی مردم در اولویت اول بود و هنگامی که در آخرین سفری که به آذربایجان شرقی داشتند؛ پروازشان با ۱.۵ ساعت تاخیر انجام شد، دلیلش هم این بود که پس از افتتاح پروژه مردم روستای نزدیک جلوی ایشان را می‌گیرند و می‌گویند حاج آقا نزدیک نماز ظهر است بیایید نماز را با هم بخوانیم.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: شهید رئیسی همواره ترجیح می‌دادند که در کنار مردم باشد.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم می‌رود.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رأی گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

694724