حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

مهمترین اخبار

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا با هشدار به زائران حج، گفت: پلیس برابر قانون از ادامه سفر زائران حج که حتی به مقادیر بسیار اندک موادمخدر، روانگردان، دارو و قرص‌های غیرمجاز و ممنوعه حمل می‌کنند، ممانعت به‌عمل آورده و برابر قانون با تشکیل پرونده قضایی، مجرمان را به دستگاه قضائی معرفی می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با هشدار به زائران حج، گفت: پلیس برابر قانون از ادامه سفر زائران حج که حتی به مقادیر بسیار اندک موادمخدر، روانگردان، دارو و قرص‌های غیرمجاز و ممنوعه حمل می‌کنند، ممانعت به‌عمل آورده و برابر قانون با تشکیل پرونده قضایی، مجرمان را به دستگاه قضائی معرفی می‌ کند.
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث استان قزوین خبر داد:

انفجار مخزن CNG در شهر اقبالیه ۶ مصدوم برجای گذاشت

اسماعیلی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث استان قزوین گفت: انفجار مخزن CNG در شهر اقبالیه ۶ مصدوم برجای گذاشت.
رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیأت عمومی گفت: در بازرسی از محاکم و سفرهای استانی برخی مشکلات شناسایی و احصاء شد که متاسفانه تأخیر در اجرای احکام مدنی یکی از مشکلات عدیده و گسترده دستگاه قضایی است، اهتمام به حل این مشکلات وظیفه ضروری همه ماست.
سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه، بابک زنجانی، ماجرای روغن‌های آلوده، کوروش کمپانی و مسمومیت‌های اخیراً برخی پزشکان در شیراز توضیحاتی ارائه کرد.
رئیس پلیس فتا فراجا از نمایندگان مجلس جدید خواست تا علاوه بر افزایش بودجه این پلیس، به بازنگری در قوانین در راستای تشدید مجازات کلاهبرداران سایبری توجه داشته باشند.
فرمانده پلیس راه تهران بزرگ نسبت به وقوع تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها هشدار داد و گفت: زمانی که رانندگان به مقصد نزدیک‌ می‌شوند با سرعت بیشتری رانندگی کرده و با این ذهنیت که دیگر به مقصد رسیده‌اند، دیگر توجهی به خستگی و خواب‌آلودگی نیز ندارند.
معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ۹۹درصد ردیف‌های اعتباری بودجه سال ۱۴۰۱ عمل شده است، گفت: بودجه شهرداری در بخش فرهنگی و اجتماعی ۹۹ درصد، در بخش حمل و نقل ۹۸ درصد، در بخش خدمات شهری ۱۰۲ درصد و ۲۹۷ درصد در بخش شهرسازی محقق شده است.
رئیس قوه قضائیه گفت: اگر خدای ناکرده یک نفر در لباس روحانیت، اقدامی خلاف انجام دهد، به پای همه روحانیون تمام می‌شود؛ لذا باید نسبت به حفظ شأن والای روحانیت بسیار اهتمام داشت
رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس جزییات آخرین ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه حجاب و عفاف را تشریح کرد و گفت: عمده‌ کار اعم از شناسایی و معرفی بی‌حجاب‌ها براساس ساما‌نه است، یعنی شناسایی و اعمال جریمه از طریق دوربین انجام ‌می‌شود.