حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: جوان 24 ساله‌ای که به دلیل اختلاف با همسرش او را به قتل رسانده بود، توسط پلیس دستگیر و روانه زندان شد.
دادستان کل کشور با اشاره به تشکیل پرونده برای حادثه ریزش معدن شازند، افزود: پس از بررسی‌های کامل، با فرد یا افراد خاطی و مقصر در این حادثه در هر سطحی، قاطعانه و با جدیّت برخورد خواهد شد.
رئیس دیوان عالی کشور در اجلاس رؤسای دیوان عالی کشورهای عضو بریکس مطرح کرد:

تاکید بر تقویت همکاری‌ها در جهت افزایش تاثیرگذاری در عرصه بین المللی

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با حضور در اجلاس رؤسای دیوان عالی کشورهای عضو بریکس، پیرامون موضوعات مهمی همچون یکسان سازی عرف قضایی، دفاع قضایی از حقوق اجتماعی اتباع، دفاع از حقوق سرمایه گذاران و دفاع از حقوق بشر و آزادی های اساسی در دادرسی کیفری که در دستور کار این نشست برای بحث و  بررسی قرار گرفته بود، توضیحات مبسوطی ارائه نمود.
نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه و حجت‌الاسلام حمزه خلیلی:

بازگشت 322 همت به خزانه دولت/ چرا دادگاه‌های مفاسد اقتصادی دیگر علنی نیست؟

معاون اول قوه قضاییه گفت: در این مدت 322 همت اموال به یغما رفته دولت به بیت‌المال بازگردانده شد. همچنین 58 همت معوقات بانکی از اجراییات ثبت وصول و به دولت بازگردانده شد همچنین در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قوه قضاییه 40 همت از برخی شرکت‌ها وصول شد.
رئیس دیوان عالی کشور که برای شرکت در اجلاس روسای دیوان عالی کشورهای عضو بریکس به روسیه سفر کرده بود، ضمن حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو دعای عرفه را قرائت نمودند و با برخی از هموطنان و شیعیان دیگر کشورها دیدار کردند.
فرمانده فراجا با بیان اینکه برای بالا بردن آمار کشفیات و مبارزه با جرم‌ها نباید به کسی ظلم شود، گفت: اصلی‌ترین هدف اجرای عدالت و قانون مبارزه با جرم است و این باید بدون تبعیض و به روش‌های قانونی صورت گیرد و هرگونه تضییع حقوق و تخلف از سوی افراد نه تنها باعث افت اعتماد عمومی به نهادهای انتظامی می‌شود بلکه ممکن است به عواقب منفی برای سازمان‌های مربوطه و اعتبار آنها منجر شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شازند با اشاره به حادثه ریزش معدن در این شهرستان از دستور قضایی برای بازداشت صاحب معدن شازند خبر داد.
دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه قانون باید سرلوحه سخنان، رفتار و اعمال نامزدها و هواداران آنان باشد، گفت: لازمه یک رقابت سالم انتخاباتی، پایبندی نامزدها و حامیان آنان به اجرای قانون، با محوریت پاسداری از ارزش‌های اسلامی - انقلابی برای حفظ وحدت ملی و در نهایت سربلندی کشور است.
به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست رئیس قوه قضائیه برای عفو، تخفیف و تبدیل مجازات دو هزار و ۶۵۴ نفر از محکومان محاکم موافقت کردند.