حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

چند روز پس از غرق شدن قایق حامل ۷۶ مهاجر در نزدیکی آب‌های ایتالیا که دست‌کم جان ۲۰ مهاجر ایرانی از کردستان و شیراز را گرفت، جست‌وجو برای یافتن سرنوشت افراد ناپدیدشده ادامه دارد.
رئیس دفتر رئیس دیوان عالی کشور در اجلاس بریکس:

امنیت، عدالت و رفاه سه حق و نیاز جامعه بشری از آغاز تاکنون بوده است

بختیاری، عضو معاون و رئیس دفتر رئیس دیوان عالی کشور در اجلاس روسای دیوان عالی کشور عضو بریکس در روسیه گفت: بریکس میتواند به عنوان یک اراده واقعی در تحقق این سه مطالبه بحق جامعه بشری یعنی امنیت، عدالت و رفاه نقش اساسی ایفا کند و با عبور از جهان تک قطبی مطالبه گر حقوق تضیع شده انسانها باشد.
رئیس دستگاه قضا، با اشاره به ابراز دغدغه رهبر انقلاب نسبت به کم بودن سرعت رسیدگی به پرونده‌های دارای بازداشتی و در نتیجه طولانی‌شدن مدت بازداشت موقت افراد، گفت: باید تمهیدات بیشتری بیندیشیم که از بازداشت بلاوجه افراد اجتناب شود و چنانچه فردی به ضرورت، بازداشت شد، پس از رفع آن ضرورت، نسبت به آزاد کردن او تا زمان صدور حکم نهایی، اقدام عاجل کنیم.
رئیس دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه نشست روسای دیوان عالی عضو بریکس: امیداورم این دیدار موجب تقویت همکاری های  بیشتر شود  و از زحمات و تلاشهای ریاست دیوان عالی کشور روسیه از سوی خود و همراهان تشکر می کنم.
بنابر تدبیر فرمانده کل انتظامی تعداد ۸۰۰۰ دستگاه خودروی توقیف شده در پارکینگ به علت تخلف کشف حجاب، به مناسبت عید غدیر خم رفع توقیف شدند.
رئیس قوه قضاییه در دیدار مسئولان دستگاه قضایی با رهبر انقلاب «ابلاغ سند به‌ روز شده تحول قوه قضاییه»، «ورود جدی به رفع مشکلات حقوقی اراضی مردم» و «بیش از ۴۰۰ هزار ملاقات مردمی مسئولان قضایی در سراسر کشور» و ... را از مهمترین اقدامات این دستگاه برشمرد.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و احضار چهار نفر درخصوص انتشار نظرسنجی های آنلاین دروغین و جعلی خبر داد و گفت این افراد با سوءاستفاده از قابلیت‌های ربات‌های مجازی نتیجه نظرسنجی‌ها را تغییر می‌دادند.
آخرین زلزله بزرگ در استان تهران با شدت ٧ ریشتر در سال ١٢٠٨ در دماوند رخ داد. این زلزله تلفات و ویرانی شدیدی به همراه داشت. به گفته محسن نادی مشاور سازمان مدیریت بحران شهر تهران، «دوره بازگشت زلزله بزرگ بین ١٨٠ تا ٢٠٠ سال است» و تهران در صد و نود و چهارمین سال خود در این زمینه قرار دارد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین گفت: یکی از مهمترین تحولات قوه قضاییه  اجرای سند تحول قضایی بود که در دوران ریاست شهید رئیسی در قوه قضاییه به اجرا درآمد.