حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

زمین‌لرزه ۴.۲ ریشتری با مرکزیت شهرستان خوی در آذربایجان‌غربی روی داد که در تبریز و تعدادی دیگر از شهرستان های آذربایجان‌شرقی احساس شد.
دیوان عالی کشور به عنوان عالی ترین مرکز تظلم خواهی و دادرسی، در دوره مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفرمنتظری که از اواسط مرداد ماه سال 1402 آغاز شد، عهده دار ایجاد تحول با ریل گذاری در مسیر اجرای هرچه بهتر عدالت شد و در سالی که گذشت تلاش نمود، گام های استواری در جهت تحقق سند تحول قضایی و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و عملی نمودن سیاست‌های کلان دستگاه قضایی بردارد.
در پس سرقت کابل برق کشاورزان و عدم پاسخگویی اداره برق کنگاور:

کشاورزان کنگاوری در نامه به استاندار کرمانشاه چه نوشتند؟

در پی حجم بالای سرقت کابل برق کشاورزان کنگاوری، جمعی از کشاورزان به دلیل عدم پاسخگویی اداره برق شهرستان، در نامه ای به استاندار کرمانشاه از وی استمداد یاری کردند.
رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.
رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور در خصوص؛

تبصره ماده 45 الحاقی به قانون مبارزه با مواد مخدر

با نظر اکثریت قاطع قضات هیأت عمومی دیوان عالی کشور، تبصره ماده 45 الحاقی قانون مبارزه با مواد مخدر، ناظر به مرحله اجرای حکم بوده و هیچ گونه ممنوعیت و محدودیتی برای اعمال مقررات تخفیف در هنگام صدور رأی و تعیین مجازات از ناحیه دادگاه ایجاد نمی‌کند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را اعلام کرد و گفت: در ۹ استان بارش باران گزارش شده است.
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام علی ع دادستانی کل و دیوان عالی کشور در پیامی حماسه غرورآفرین حمله پهبادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهداف نظامی رژیم نامشروع و خبیث صهیونیستی را تبریک گفت.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری حمله دلاورانه و غیورانه به اهداف رژیم اشغالگر قدس را  دفاعی مشروع و غرورآفرین عنوان کرد و گفت: مردم  باغیرت و متدین با حضور و حمایت خود نشان دادند که عظمت این اقدام بزرگ و عملیات غرور آفرین را درک کرده اند.
رئیس قوه قضاییه گفت: همه مدیران قضایی در کلیه سطوح موظف و مکلف به پیاده‌سازی مفاد سند روزآمدشده‌ی تحول قضایی هستند و مراحل اجرایی این سند باید به سرعت در همه بخش‌های قوه قضاییه پیاده‌سازی و عملیاتی شود.