مشروح اخبار

رئیس پلیس فتای پایتخت در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

اقدامات پیشگیرانه در مقابله با آسیب‌های فضای مجازی

نیروی انتظامی در تلاش است که آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی را بررسی و شناسایی کند و راه‌های مقابله با این آسیب‌ها را به سازمان‌ها و ارگان‌های ذی مدخل گوشزد کند تا با همکاری سازمان‌های مختلف از طریق پیشگیری‌های وضعی، آسیب‌پذیری‌ها را کاهش دهیم.
گفتگوی پرسون با پژوهشگر تاریخ موسیقی ایرانی؛

زمانی که پیک «صبا» به موسیقی ایران وزیده شد

رسالتی که برای درهم‌آمیختن موسیقی ایرانی و نوازندگی ویولن بر دوش «علی نقی وزیری» بود را ابوالحسن صبا عهده‌دار شد.
یک وکیل دادگستری گفت: در صورتی که اعضای هیئت مدیره شرکت ها به نظرات کارشناسی وکلا اهمیت دهند این قشر با مشاوره های حقوقی موثر می توانند در تحقق شعارسال تاثیرگذار باشند.
رییس قوه مقننه گفت: آنچه به نفع مردم نیست و به معیشت و منزلت اجتماعی آنها آسیب می‌زند را به دیوار می‌کوبیم و آنچه که به مصلحت آنهاست از زبان هر کسی گفته شود و با قلم هر کسی نوشته شود، روی چشم می‌گذاریم
کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با پرسون:

آل سعود مهره دست نشانده امریکا در منطقه

رژیم آل سعود در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین بازوهای دست نشانده امریکا در منطقه است. حمایت‌های سیاسی غرب از این رژیم‌ دست نشانده به منظور بهره‌برداری از منابع مالی و بهره‌برداری اقتصادی از رژیم آل سعود و همچنین استفاده از آن‌ها به عنوان نشانه‌های خود در منطقه برای برهم زدن شرایط منطقه است.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

افزایش 21 درصدی تولید خودرو در کشور/ قیمت ها همچنان در سراشیبی

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت:« به طور متوسط 21 درصد افزایش تولید خودرو نسبت به سال گذشته صورت گرفته است، البته کارخانه ای مانند ایران خودرو 58 درصد میزان تولیداتش نسبت به سال گذشته رشد داشته و کارخانه سایپا نیز میزان تولیداتش افزایش داشته اما به میزان ایران خودرو نبوده است.»
در فاصله چند ساعت مانده به فینال لیگ قهرمانان آسیا؛

آیا پرسپولیس ایران ماموریت نیمه تمام خود را در قاره کهن کامل می کند؟

بدون شک حضور پرسپولیس ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا مهم ترین رویداد ورزشی کشور در روزهای سرد و تلخ کرونایی جهان است که قهرمانی این تیم می تواند کمی از بار اندوه و غم آلود جامعه مخصوصا در میان هواداران فوتبال بکاهد.
رئیس سازمان تجارت جهانی ایران در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

سوء مدیریت مشکل اقتصاد ایران / دولت سایه درآمریکا تصمیم گیرنده است

آخرین روزهای سکانداری ترامپ در کاخ سفید در حال اتمام است، به طوری که تا چند هفته دیگر ترامپ باید قدرت را در اختیار حزب رقیبش قرار دهد، حزب رقیبی که 5 سال پیش در توافق برجام شرکت کرد و بعد از روی کار آمدن ترامپ از برجام خارج شد و این روزها با روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور جدید خبرها حکایت از بازگشت مجدد امریکایی ها به برجام می کند، به نوعی کاهش تحریم ها در راه است.
مدتها پیش قول هایی به کوله بران برای ساماندهی و بیمه داده شد که روزی کاغذ باقی ماند آیا مشکل اصلی کوله بران هستند؟ یا مافیای قاچاق و کسانی که در این راه سودهای هنگفت به جیب می زنند؟!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: استدلال‌های اعضای مجمع تشخیص را نسبت به FATF می‌دانم، امکانی برای تصویب لوایح مرتبط با آن وجود ندارد.
محمود پاک نیت در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

برگزاری جشنواره فجر در اوضاع کنونی سودمند نیست

محمود پاک نیت بازیگر سریال «پس از باران» گفت: فرق تماشای فیلم در سینما با اکران آنلاین همانند لذت تماشای فوتبال داخل استادیوم با تماشای فوتبال از تلویزیون است، آن حس و حالی که در سالن سینما است و آن لحظه ای که با دیدن یک صحنه خنده دار همه می خندند و یا یک لحظه درام که همه سالن احساسی می شوند خیلی با تماشای فیلم در منزل تفاوت دارد.
«مصطفی هاشمی طبا» در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

صادرات موتور محرک صنعت

کشورمان زودتر از کشورهایی که امروزه خود را یک کشور صنعتی می دانند وارد حوزه صنعت شد، اما دلایلی مانند جنگ تحمیلی، تحریم ها و بی مدیریتی برخی از مسئولان موجب شد که برخی از صنایع در کشورمان از کشورهای دیگر عقب بیفتد.
دیپلمات و سفیر سابق ایران در آلمان در گفتگو با پرسون:

خودکفایی در بخش نفت و گاز راه خنثی سازی تحریم‌ها

تا زمانی که تلاش نکنیم در بخش نفت و گاز خودکفای داخلی شویم، نمی‌توانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم. ما نباید نفت خام و میعانات گازی را صادر کنیم یعنی باید آنقدر پالایشگاه و پتروشیمی بزنیم که بتوانیم محصول نهایی داشته باشیم. از طرفی باید در بخش کشاورزی، بخش دارو و تجهیزات پزشکی به قدری پیشرف کنیم که تحریم‌ها را خنثی کنیم.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه توانمندتر و قدرتمندتر از همیشه هستیم، گفت: شرایط ما با سال ۲۰۱۵ متفاوت است آن روز که درباره برجام مذاکره می‌کردیم، ۶ شمشیر قطعنامه و «پی ام دی» بالای سر ما بود اما این شمشیرها امروزشکسته شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج امریکا از منطقه» است.
عزت الله مهرآوران در گفتگو با پرسون:

مردم «بچه مهندس 4» را دوست خواهند داشت

عزت الله مهرآوران بازیگر سریال «بچه مهندس 4» گفت: خیلی از حضورم در سریال «بچه مهندس» خوشحالم، چون نقش بامزه ای است و می تواند در این روزهای تلخ خنده را بر لب تماشاگران بیاورد و پیش بینی من این است که کار خوبی از آب در بیاید و مردم کار را دوست خواهند داشت.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با پرسون:

کاهش وابستگی بودجه به نفت؛ از حرف تا عمل

اصلاح ساختار بودجه هنوز جای کار دارد و یک موضوع زمان‌بر است. بحث کاهش وابستگی بودجه عمومی کشور به نفت خام و میعانات گازی کاری نیست که یک شبه اتفاق بیفتد اما این دلیل نمی‌شود که با یک بیش برآورد در بودجه، کسری بودجه را نسبت به سال جاری بیش‌تر کنیم بلکه باید در کنار درآمدهای مالیاتی، درآمدهایی که قابل اتکا باشند را ایجاد کنیم تا بتوانیم مصارف بودجه عمومی را جبران کنیم.
سازمان آگهی های پرسون