مشروح اخبار

رئیس کمیسیون محیط زیست اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با پرسون؛

عقب ماندگی در تولید انرژی های تجدید پذیر /عزم ملی برای توسعه وجود ندارد

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران گفت:« در حالی که طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بود تا سال 1404 میزان تولید و مصرف انرژی تجدید پذیر را در کشور به 7 درصد برسانیم، به اعتقاد بنده در شرایط فعلی برای کشور امکان پذیر نخواهد بود و ما از برنامه ریزی بسیار عقب افتاده ایم.»
آرمان در گفت و گو با پرسون؛

افق روشنی در انتظار اقتصاد ایران نیست

یک اقتصاددان گفت: طبق شواهد افق چندان روشنی را برای اقتصاد کشور نمی توان متصور بود و نباید تمام مشکلات اقتصادی کشور را به تحریم‌ها و عدم ارتباط با آمریکا ربط دهیم.

پوریا رحیمی سام بازیگر سریال «کرگدن» گفت: «زالاوا» در یک فضای رئالیسم جادویی اتفاق می افتد و به نظر من جزء پر ریسک ترین کارهایی بود که در سینما انجام دادم و پروسه گویش و تمرین زبان مهمترین چالش من در این فیلم بود.
خبرها حکایت می کند که امروز قرارداد احداث بندر بزرگ فاو عراق با سرمایه گذاری شرکت کره ای به امضا خواهد رسید و در صورت راه اندازی این بندر در آینده رقیب جدید ترانزیت دریایی برای کشورهای حوزه خلیج فارس به وجود می آید.
رییس سازمان تجارت جهانی ایران در گفت و گو با پرسون؛

کاهش قیمت دلار به نفع دولت نیست

رییس سازمان تجارت جهانی ایران گفت: دولت به راحتی می تواند قیمت دلار را کاهش دهد، اما این کار را نمی کند. به این علت که از این طریق کسب در آمد دارد و کسری بودجه دولت را تأمین می کند و باید کشور را به هر طریقی اداره کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیاز به اصلاحات اساسی دارد چرا که کسری تراز عملیاتی لایحه بودجه نسبت به بودجه سال قبل ۱۱۷ درصد رشد داشته است و هزینه‌ها ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده، در حالی که درآمدها حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.
نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

روند رسیدگی به پرونده مدیران متخلف شفاف‌سازی شود

امروز مسئله کشور در برخورد با مفاسد، افرادی که از امضاهای طلایی استفاده می‌کنند و کسانی که در قوای مجریه، مقننه و قضاییه از رانت استفاده می‌کنند، شفاف‌سازی است. این‌که مردم را نامحرم ندانیم و به مردم اعلام کنیم که با مدیران متخلف به دلیل چه تخلفاتی، چه برخوردهای صورت گرفته است که هم اعتماد مردم بیش‌تر شود و هم درس عبرتی باشد برای کسانی که ممکن است در یک دستگاه و مجموعه باشند و از جایگاه و مسئولیت خود سوء استفاده کنند. گزارشات کلی دادن نمی‌تواند اعتماد مردم را به نظام بیش‌تر کند، لازمه اعتماد مردم به نظام این است که متخلفین شناسایی و معرفی شوند و مردم در جریان نوع برخورد با آن‌ها قرار بگیرند.
دیپلمات سابق و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

آمریکا به دنبال بهانه برای ماندن در عراق است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مردم عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی از کشور خود هستند و تا به امروز در مراحل مختلف مخالفت خود را از طریق ایجاد مزاحمت برای نیروهای آمریکایی نشان دادند.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

روزهای سیاه در انتظار بازارهای مالی غرب

اگر اخبار بعدی به سیاق موج اول باشد و دولت‌ها به سمت تعطیلی کسب و کارها بروند، یک ریزش بسیار سنگین را در بازارهای مالی دنیا با مرکزیت وال استریت خواهیم داشت چرا که در این‌صورت سودآوری شرکت‌ها کم می‌شود و تمایل افراد برای سرمایه گذاری در این بازارها کاهش خواهد یافت. تعطیلی بلند مدت کسب و کارها باعث می‌شود تولیدات انجام نشود، وقتی تولیدات انجام نشود وضعیت شرکت‌ها بهم می‌ریزد و اولین خروجی آن، سقوط بازارهای مالی است.
گزارش پرسون از بازگشت پرسر و صدای عادل؛

چه خوش بازگشتی آقای فردوسی پور

برنامه « فوتبال 120» به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور و با اجرای حمید محمدی هفته گذشته پس از مدت ها به روی آنتن شبکه ورزش صدا و سیما رفت و با استقبال بالای مخاطبان مواجه شد.
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: بودجه سندی است که در آن تمام حساب و کتاب کشور همانند دریافت ها و پرداخت ها مشخص می شود. این سند بسیار حائز اهمیت و قابل احترام است. انتظارها بر این بود که دولت با این سند جدی و محترمانه رفتار کند. چون بی احترامی و بی‌اعتبار کردن دولت بی احترامی به ملت است.
رییس جمهوری با بیان اینکه تاثیر تحریم در خرید واکسن ممکن است موجب گران‌تر شدن خرید ما شود، اظهار کرد: البته این را هم بگویم که واکسنی به غیر از کواکس را هر زمان وزارت بهداشت ما اعلام کند که مورد اعتماد است ما حاضریم آن را خریداری کنیم
رییس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن میلاد عیسی‌بن مریم (ع) به رهبر کاتولیک‌های جهان، نوشت: بکارگیری سلوک زندگی آن حضرت که همواره با شفقت و مهرورزی عجیبن بود، می‌تواند راهگشای چالش‌های اجتماعی و فرهنگی بشر، مرهمی بر آلام آن و دریچه نجاتی برای رهایی از مشکلات باشد.
رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی در گفتگو با پرسون:

علاج مشکلات اقتصادی کشور در گرو تمرکز بر مسائل داخلی

تقریباً همه اندیشمندان و صاحب نظران در هر حیطه‌ای حتی با گرایشات سیاسی مختلف تأکید دارند که نگاه به داخل و توجه به توانمندی‌های داخلی راه حل برون رفت از مشکلات است. خوشبختانه در داخل کشور توانمندی‌ها، منابع مادی و ظرفیت‌های مختلف گسترده‌ای وجود دارد که مهم‌ترین منابع انسانی است که بسیار ارزشمند می‌باشد و مشارکت گسترده مردم از جمله نخبگان، فرهیختگان، صاحب نظران، دانشمندان و متخصصان حوزه‌های مختلف در امور، رویکردی است که می‌تواند حلال همه مشکلات باشد.

فریبا نادری بازیگر سریال «ستایش» گفت: زمانی که سر کار بودم خداروشکر به کرونا مبتلا نشدم، اما زمانی که در منزل در قرنطینه خانگی بودم متاسفانه به این ویروس مبتلا شدم، اما همانند بعضی از همکاران خیلی رسانه ای نکردم.
ورزش بانوان در طی سالیان اخیر به موفقیت های فراوانی در حوزه های مختلف دست یافته است و قایقرانی از آن دسته ورزش هایی است که علاقمندان و طرفداران خاص خودش را به ویژه در میان بانوان دارد.
سازمان آگهی های پرسون