پوریا رحیمی سام در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

«زالاوا» در فضای رئالیسم جادویی اتفاق می افتد/ گویش و تمرین زبان چالش مهم من در این فیلم

پوریا رحیمی سام بازیگر سریال «کرگدن» گفت: «زالاوا» در یک فضای رئالیسم جادویی اتفاق می افتد و به نظر من جزء پر ریسک ترین کارهایی بود که در سینما انجام دادم و پروسه گویش و تمرین زبان مهمترین چالش من در این فیلم بود.

پوریا رحیمی سام بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پرسون، پیرامون آخرین وضعیت فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در یک سریال هستم که بنا به درخواست تهیه کننده فعلاً مجاز به اطلاع رسانی نیستم.

وی در همین راستاد ادامه داد: اما آخرین فعالیتم مربوط به فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و تهیه کنندگی روح الله و سمیرا برادری است که در آن فیلم در کنار هنرمندانی همچون هدی زین العابدین، نوید پورفرج و بچه های تئاتری و بومی کردستان ایفای نقش می کنم.

بازیگر فیلم «زالاوا» در خصوص این فیلم اظهار کرد: فیلم سینمایی «زالاوا» در 50 جلسه کاری در پاییز 1399 در شهرهای کردستان و همدان جلوی دوربین رفت و هم اکنون در حال گذراندن مراحل نهایی پس تولید است و احتمالاً اولین اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد بود.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با فریبا نادری: در قرنطینه خانگی به کرونا مبتلا شدم / تا زمانی که کل شهر را تعطیل نکنند این ویروس ریشه کن نمی شود
گفتگو با رضا رویگری: به خاطر مسائل مالی توان ادامه درمان را ندارم / در سینما پول خیرات نمی کنند


وی در همین راستا افزود: «زاوالا» فیلم خیلی خاصی است که ارسلان امیری بالغ بر 5 سال برای ساخت آن وقت گذاشت و فیلم متفاوتی در سینمای ایران محسوب می شود و امیدوارم که مورد استقبال مخاطبین قرار بگیرد.

این بازیگر سینما و تئاتر در ادامه پیرامون تهیه کنندگان این فیلم گفت: تهیه کننده کار روح الله برادری و دخترشان سمیرا برادری است که پیش از این در فیلم «احتمال باران اسیدی» با آنها همکاری داشتم و سمیرا برادری در این سالها ثابت کرده که از فیلم های مستقل با گرایش های نوگرانه حمایت می کند و در این فیلم هم تمام قد در کنار پروژه بود و با مشقت این فیلم را تهیه کردند.

پوریا رحیمی سام در خصوص سختی های نقشش در فیلم «زالاوا» اضافه کرد: فیلم «زالاوا» در یک فضای رئالیسم جادویی اتفاق می افتد و به نظر من جزء پر ریسک ترین کارهایی بود که در سینما انجام دادم.

وی در همین راستا ادامه داد: در بخش اعظم فیلم من باید به زبان کردی سورانی و قسمتی دیگر را باید به لهجه کردی صحبت می کردم و پروسه گویش و تمرین زبان مهمترین چالش من در این فیلم بود، اما از مزیت آن این بود که ارسلان امیری با توجه به اینکه کرد زبان است و به گویش های مختلف کردی مسلط است به ما خیلی کمک میکردند و همچنین در کنار او معلمان زبان کردی نیز حضور داشتند که در گویش صحیح لهجه ها ما را راهنمایی میکردند.

بازیگر سریال «کرگدن» پیرامون رعایت پروتکل های بهداشتی در پشت صحنه فیلم «زالاوا» اذعان کرد: گروه تمام تلاش خود را انجام می داد تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کند و خدارو شکر که ما این پروژه را با کمترین عارضه و بدون ابتلای حتی یک نفر به کرونا به پایان رساندیم.

وی در پایان پیرامون کارهای آماده پخش خاطر نشان کرد: فیلم های «من می ترسم» به کارگردانی بهنام بهزادی و «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی ها را در نوبت اکران دارم که واقعاً از سرنوشت آنها بی اطلاعم و این فیلم ها با توجه به شرایط بسیار نامعلوم و مبهم سینما شرایط نامشخصی دارند.

وی در همین راستا ادامه داد: امیدوارم که شرایط اکران فیلم ها محیا شود و با تمام وجودم آرزو می کنم سالن های سینما بازگشایی شوند و دوباره رونق به سینما و تئاتر و همه بخش های جامعه برگردد.

226052

مطالب مرتبط