آرمان در گفت و گو با پرسون؛

افق روشنی در انتظار اقتصاد ایران نیست

یک اقتصاددان گفت: طبق شواهد افق چندان روشنی را برای اقتصاد کشور نمی توان متصور بود و نباید تمام مشکلات اقتصادی کشور را به تحریم‌ها و عدم ارتباط با آمریکا ربط دهیم.

بهمن آرمان اقتصاددان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پرسون در خصوص شرایط گشایش اقتصادی در وضعیت فعلی اقتصادی کشور اظهار داشت: نباید به مذاکره با بایدن برای رفع مشکلات اقتصادی کشور خوشبین باشیم.

آرمان بیان کرد: طبق شواهد افق چندان روشنی را برای اقتصاد کشور نمی توان متصور بود و نباید تمام مشکلات اقتصادی کشور را به تحریم ها و عدم ارتباط با آمریکا ربط دهیم.

وی مطرح کرد: مقصر اصلی شرایط اقتصادی نا به سامان کشور مدیریت غیرصحیح دولت و عدم توانایی امور اجرایی و سپردن کارها به دست افراد نادان و بدون بینش کافی طبیعتا شرایط فعلی را بوجود آورده که شرایط تحریم ها در مقابل ناکارآمدی دستگاه اجرایی کشور بسیار اندک است.

این اقتصاددان در پاسخ به سوال پیش بینی شما از عملکرد دولت بعدی برای اقتصاد کشور چیست ؟ پاسخ داد: این که چه کسی رییس جمهور شود مهم نیست. مهم این است که فردی کاربلد باشد و بتواند امور اقتصادی کشور را سامان بخشد. رییس جمهور نباید لزوما اقتصاددان باشد که مشکلات اقتصادی کشور را رفع کند.


بیشتر بخوانید؛

نظام اقتصادی ایران به یک انقلاب نیاز دارد

خطر بودجه 1400 برای ثبات اقتصاد کلان ایران


آرمان ادامه داد: در قانون اساسی ایران قدرت زیادی در اختیار رییس جمهور قرار نمی‌گیرد. هرچند در دوران سازندگی شاهد بودیم که رییس جمهور از قدرت بالایی برخوردار بود یا قدرت بالایی را اعمال می کرد. ولی اقای هاشمی از استوانه های انقلاب بودند و از پشتوانه سیاسی و اجرایی بسیار قوی برخوردار بودند که اقای روحانی نه آن پشتوانه ی سیاسی لازم را دارد و نه جرأت و شهامت و جسارتی که آقای هاشمی داشتند.

آرمان در پایان خاطرنشان کرد: باید به این نکته هم توجه کرد که شرایط حاضر ایران با شرایط آن زمان کاملا متفاوت است. در آن دوره نفت ایران تحریم نبود. کشورهای خارجی به ایران وام می دادند و در ایران سرمایه گذاری می کردند. به طور مثال پروژه های بسیار بزرگی در آن دوره شکل گرفت که بعضی از این پروژه ها همچنان ادامه دارد.

226094

مطالب مرتبط