مشروح اخبار

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد:

بررسی واگذاری سهام عدالت به هفت میلیون نفر

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: موضوع واگذاری سهام عدالت به هفت میلیون نفر برای بررسی بیشتر در این کمیسیون به کمیته مربوطه ارجاع داده شده است، بنابراین این موضوع در این جلسه قطعی نشده و مصوبه تلقی نمی‌شود.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که اصلاح‌طلبان در شرایط خطرناک هستند، اظهار کرد: اکنون بهترین زمان است که اصلاح‌طلبان به خودشان بازگردند و نهادی ایجاد کنند که بتواند تصمیماتی با ضمانت اجرایی بگیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌ ارائه شده توسط دولت به نحوی تنظیم شده که بیشترین عواید و منافع نصیب دلال‌ها خواهد شد و ثمره کسری بودجه‌ آن برای مردم چیزی جز تورم سنگین نیست.
رئیس کل بانک مرکزی در جمع مدیران عامل بانک ها عنوان کرد؛

رشد اقتصادی بدون حمایت بانک ها از تولید محقق نمی شد

رییس کل بانک مرکزی گفت: توقف رشد «پول» و کاهش رشد دوازده ماهه آن در آذر ماه نسبت به آبان، نشانه مهمی از کاهش انتظارات تورمی است و این نکته سیگنال مثبتی به بازارها تلقی می‌شود که آرامش بازارها را در پی خواهد داشت.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

ناکارآمدی سیستم بهداشتی انگلیس در عرضه خدمات به بیماران

امروز با گذشت بیش از 10 ماه از درگیری سیستم پزشکی انگلیس با بیماری کرونا، کاملاً توان خود را از دست داده است و شاهد از کار افتادن سیستم و ناتوانی آن در عرضه خدمات بهداشتی به بیماران هستیم.
سعید عبدولی در گفتگو با پرسون؛

خواهش می کنم مهدی علی حسینی را ببخشید

سعید عبدولی، قهرمانی کشتی فرنگی آسیا و جهان در اندیمشک مشغول تمرین و آماده سازی برای مسابقات جهانی و المپیک پیش رو است.
فائزه هاشمی گفت: برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رای نمی‌دادم. به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم توجه به مقوله توسعه پایدار گفت: سوخت مازوت به هیچ عنوان در نیروگاه‌های استان تهران و البرز استفاده نمی‌شود.
خبرها در مورد سایت های شرط بندیدر رسانه ها زیاد شده است. اما آیا ایرانی ها آگاهی لازم را دارند؟ چرا بعضی ها گوششان بدهکار نیست؟
یادداشت همتی در خصوص گزارش تحولات اقتصاد کلان:

لزوم استقلال بانک مرکزی برای کنترل تورم

رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در خصوص گزارش تحلیل تحولات اقتصادکلان و اقدامات ضدتورمی بانک مرکزی در آذر 1399 نوشت.
از صفر تا صد با مهدی مومنی؛

روزهای خوبی را در استقلال تهران سپری کردم

مهدی مومنی، مهاجم جوان و با تجربه ماشین سازی تبریز که سابقه حضور در تیم استقلال تهران را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد، در آستانه دربی حساس پایتخت از شرایط حضورش در جمع آبی پوشان تهرانی سخن گفت.
بانک مرکزی اعلام کرد:

رشد صفر درصدی حجم پول در آذرماه

رشد صفر درصدی پول نسبت به ماه گذشته (آبان 1399) و همچنین کاهش 10.3 واحد درصدی رشد دوازده ماهه این متغیر در آذر ماه سال جاری (69.7 درصد) نسبت به رشد دوازده ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری (80.0 درصد) از کاهش سیالیت سپرده‌ها و ماندگار شدن بیشتر آن‌ها حکایت دارد و خود علامت دیگری از کاهش انتظارات تورمی است.
رییس جمهوری از تصویب وضعیت جدید آبی برای شهرهای کشور خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه امروز دولت، شهرهایی که تعداد کرونای مثبت آن دو در صدهزار بوده و شرایط کرونا در آنها نزولی باشد، آبی خواهند بود. در این شهرها همه کسب وکارها فعالیت خواهند کرد.
محسن رضایی در توئیتر منتشر کرد؛

نشانه هایی که از آغاز یک قیام مردمی خبر می دهد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گام دوم‌ انقلاب یک تحول بزرگ و مردمی است، از نشانه هایی نوشت که آغازگر این مسیر هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت بروز و فوتی ناشی از کووید۱۹ در کشور را تشریح کرد و از افزایش شمار شهرهای در وضعیت قرمز بیماری به هفت شهر و همچنین قرار گرفتن ۱۹۲ شهر در وضعیت آبی این بیماری خبر داد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در گفتگو با پرسون:

چند قدم تا تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا را فراهم کرده است و همانطور که آقای دکتر مخبر ریاست محترم ستاد اعلام کردند، طی 40 روز آینده فاز اول تولید واکسن به اتمام می‌رسد و کارخانه تولید واکسن نیز با ظرفیت یک و نیم میلیون دوز در ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در عرض 6 ماه این ظرفیت به ۱۲ میلیون دوز خواهد رسید.
سفرهای هوایی مخصوصا در داخل کشور یا ماموریت های کاری است ویا اجبار. در حالیکه سفرهای هوایی از بسیاری از جهات می توانند به صرفه تر وایمن تر باشند.
بانوی مسلمان آمریکایی در گفتگو با پرسون:

حجاب بر دو نوع افکاری و ظاهری استوار است

بانوی مسلمان آمریکایی گفت: جحاب و عفاف باید هم در افکار و هم در پوشش ظاهری وجود داشته باشد و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی تشریح کرد؛

افزایش ۳۰ برابری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در ۷ سال

اعطای بیش از 12 میلیون فقره وام ازدواج، اعطای تسهیلات به 373 هزار واحد تولیدی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، ایجاد قریب به 260 هزار شغل جدید در مناطق روستایی و عشایری و خودکفایی بیش از 480 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد بخشی از آثار و حمایت های نظام بانکی کشور از اقشار آسیب پذیر کشور بوده است.
سازمان آگهی های پرسون