مشروح اخبار

یادداشت/ نسبت اقتصاد با سیاست در رویکرد سیاستمداران ایرانی همواره نسبتی گنگ و یا شد یکسویه و به نفع اقتصاد بوده که سیاست همواره از اقتصاد وام (باج) می‌ستانده است.
جانجان در گفت و گو با پرسون؛

دلار کمتر از 18 هزار تومان قابل تصور نیست

یک کارشناس اقتصادی با بیان این که افراد تازه وارد به بازار سرمایه صبوری لازم را ندارند گفت: سهام در آینده رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس:

بی آبی روستاهای بخش خضرآباد به زودی به پایان می رسد

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه تامین آب روستاهای بخش خضرآباد یزد گفت: طرح انتقال آب به روستاهای یزد در مرحله نهایی است و سال آینده انتقال آب انجام می‌شود.
در حالی که بانک مسکن از طرح جدید وام مسکن بدون نیاز به سپرده و خرید اوراق خبر می دهد، اما رقم اقساط آن ممکن است سبب کاهش استقبال مردم از این طرح شود.
عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس تهران بیان کرد: بعضی از نمایندگان دنبال جوسازی و عوام فریبی هستند و خیلی اطلاعات دقیقی ندارند و بیهوده اظهارنظر می‌کنند که دولت را به هر قیمتی تضعیف کنند.
گزارش «پرسون» از سایت های دوربین مخفی در فضای مجازی؛

ترساندن افراد تا حد مرگ/ دختران جوان وکودکان قربانی گردانندگان دوربین مخفی

«شما در مقابل دوربین مخفی هستید» جمله ای که می تواند با خنده ای تمام و یا برعکس، به مشاجره ای وحشتناک و گاهی به مدتها ادامه روندی قانونی برای اعاده حیثیتتان منجر شود.
عملکرد منطقه آزاد کیش بررسی شد:

پیشروی "نگین خلیج فارس" در صنعت و تولید

از آنجا که مناطق آزاد، ظرفیت ملی به شمار می‌روند و تولید یکی از مهمترین دلایل ایجاد مناطق آزاد کشور با نگاه صادراتی بوده، این مهم در منطقه آزاد کیش با ثبت حجم ۵ برابری تولید در برابر واردات کالا محقق شده است.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستگاه‌های دخیل در قانون هوای پاک طبق خود اظهاری خودشان که در مرداد ماه امسال مورد ارزیابی قرار گرفته به وظیفه خود در قبال قانون هوای پاک عمل نکرده‌اند.
افزایش قاچاق دام زنده به خارج از کشور از جمله مباحث داغی است که هم‌زمان با افزایش قیمت گوشت قرمز، مطرح‌شده است. معضلی که گویا همواره وجود داشته ولی این روزها محسوس‌تر شده است.
کشور ترکیه سالهاست برنامه های متنوعی را برای جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی به راه انداخته است. راهکارهای کشور همسایه مان آنقدر مفید بوده اند که بسیاری از متقاضی های ملک را با ترفندهای مختلف به خاک خود کشانده است.
با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه صورت خواهد گرفت:

ورود بخشی از مالیات اخذ شده از خانه های لوکس برای تامین مسکن مددجویان

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت که این کمیسیون تصویب کرد که دولت ۲۰ درصد از درآمدهای حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس را بابت تامین مسکن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت کند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاون وزیر خارجه جمهوری کره خواستار اقدام فوری سئول برای استرداد دارایی‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های کره جنوبی شد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه تخلفات متعددی از سوی اعضای شوراهای اسلامی کشور رخ داده، تأکید کرد که حفظ سلامت اعضای شوراها و نظارت بر عملکرد چهار ساله آن ها در اولویت قانون نویسی مجلس است.
سازمان آگهی های پرسون