جانجان در گفت و گو با پرسون؛

دلار کمتر از 18 هزار تومان قابل تصور نیست

یک کارشناس اقتصادی با بیان این که افراد تازه وارد به بازار سرمایه صبوری لازم را ندارند گفت: سهام در آینده رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.

احمد جانجان، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی سایت خبری پرسون، در رابطه با تاثیر رفع تحریم ها بر بازار بورس گفت: یکی از پایه های کلان بورس نرخ ارز است. برآورد کارشناسان از نرخ ارز در صورت رفع تحریم 20 تا 22 هزار تومان و در خوشبینانه ترین حالت ممکن قیمت دلار 18 تا 20 هزار تومان است.

وی ادامه داد: دلار کمتر از 18 هزار تومان با توجه به محدودیت منابع و کمبود ذخایر قابل تصور نیست.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: با همین دلار 20 هزار تومانی نیز واقعا سهم های خوبی داریم. در حال حاضر بعضی از پالایشی ها، پتروشیمی ها، شیمیایی ها و فولادی ها سود خوبی می سازند.

جانجان گفت: برخی از افراد تازه وارد در بازار بورس سرمایه گذاری می کنند و انتظار سود قطعی دارند. مطمئنا افراد موفق در بورس سود صبوری شان را خواهند دید.


بیشتر بخوانید؛

همکاری بورس و مجلس برای حل مشکلات بازار سهام

قیمت گذاری دستوری کارشناس یکی از عوامل اصلی افت بازار بورس در هفته گذشته


وی تصریح کرد: سهام به لحاظ قیمتی در آینده رشد خوبی خواهد کرد. برای مثال سهامی که شما در حال حاضر هزار تومان می خرید در مجموع دوران بازگشت سرمایه در 4 سال، 250 تومان سود به شما خواهد داد. این مبلغ معادل سود سالیانه 25 درصد بانکی است. بنابراین سهام رشد قیمتی خوبی را تجربه خواهد کرد.

این کارشناس اقتصادی گفت: دارنده سهام باید سهام خود را نگه داری کند. حتی ممکن است دو یا سه سال بخرد که در این صورت سود تمام شده اش به 50 درصد رسیده و نصف سرمایه اش برمی گردد.

جانجان بیان کرد: اگر سهم هزارتومانی به سه هزار تومان برسد سود این سهام بعد از دوسال به 500 تومان و یا 600 درصد می رسد.

این کارشناس اقتصادی در پایان تاکید کرد: برخورداری از این مقدار سود که مبلغ قابل توجهی است نیازمند صبوری است.

228400