مشروح اخبار

واکاوی این روزهای بازار سرمایه؛

زمان مناسبی برای خروج از بورس نیست

کارشناسان معتقدند در شرایطی که قیمت‌ها در بازار سهام در حداقل خود قرار دارند، زمانی مناسبی برای خروج از بورس نیست. در مقابل توصیه می‌شود با چند روش کاربردی و ایجاد چند تغییر در سبد سهام زیان‌ده، در بازه زمانی حداقل دو ساله، علاوه بر جبران زیان چند ماه اخیر، به بازدهی برسند و با زیان از بورس خارج نشوند.


زنگنه در گفت و‌گو با پرسون؛

ترامپ به زودی به سزای اعمالش می رسد

یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: ترامپ با توجه به آنکه مردم جامعه و طرفدارانش را تشویق به تشویش عمومی کرده است، استیضاح به عنوان یک اقدام قانونی برای مجازات ترامپ انجام می شود.
محسن هاشمی در کنگره حزب ندای ایرانیان گفت: ما در یک دو راهی هستیم؛ یک مسیر ونزوئلا شدن است که تداوم عدم سرمایه گذاری و تورم رکودی ادامه دار است و راه دوم آغاز یک مسیر سازندگی و رونق شبیه اتفاقی که پس از جنگ هشت ساله رخ داد با این تفاوت که در این مسیر خطر کاهش قیمت نفت نیز وجود ندارد و می توان برای یک دهه رونق اقتصادی را تجربه کرد.
به منظور تعامل و هم افزایی میان هلدینگ مدیریت صنعت شوینده و شرکت پاکسان جلسه‌ای با حضور امیر علی نعمت الهی، مدیر عامل و معاونین این هلدینگ و حسن بقائی، مدیر عامل پاکسان، و اعضای هیئت مدیره و معاونین شرکت پاکسان برگزار شد.
در جریان بازدید وزیر اقتصاد از گروه صنایع بهشهر اتفاق افتاد:

امضای تفاهم نامه‌ ای برای اشتغالزایی و جهش تولید

این روزها که شرکت‌های تولیدی با مشکلات فراوانی روبرو هستند، خبرهای خوبی را هم شاهد هستیم که صبح امروز با حضور فرهاد دژپسند و بازدید او از خطوط تولید شرکت صنعتی بهپاک، وابسته به گروه توسعه صنایع بهشهر، به منظور رفع موانع تولید و با حضور مدیران عامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها و گروه سرمایه گذاری توسعه ملی تفاهم نامه‌ای مشترک امضا شد.
با شیوع ویروس جهش یافته کرونا تاثیر نداشتن واکسن های ساخته شده و متفاوت بودن این ویروس با نوع قبلی آن، نگرانی بسیاری از افراد را در پی داشته است که عضو ستاد ملی مقابله با کرونا معتقد است، این جهش ماهیت ساختار کلی ویروس را به هم نزده و تنها سرعت انتقال بیماری را افزایش داده است.
دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد عنوان کرد: عده ای معتقدند که مناطق آزاد نقشی در رونق تجارت و درآمدزایی کشور ندارند، در حالی که هیئت هایی از طرف مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام این مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی را بررسی کردند و گزارش های بسیار ارزشمندی از مثبت ارزیابی کردن این مناطق تهیه شده است.
اگرچه افزایش قیمت موبایل و تبلت در ایران فرمول مشخصی ندارد، اما برخی اصول همواره بر بازار حاکم هستند، مثلا براساس یک اصل کلی با توجه به اینکه تلفن همراه و تبلت کالاهایی وارداتی، محسوب می شوند تغییر تعرفه گمرکی واردات، تاثیر مستقیمی بر قیمت این محصولات دارد.
گزارش پرسون از اختلاف نظر مسئولان و مردم؛

بهداشت مردم زیر تیغ « تاناکورا»/ سلامتی فدای مارک و بِرند خارجی

بسیاری از مردم هنوز علاقه عجیبی به خرید از بازار «تاناکورا» سنندج دارند و برای آنها این مارک و خارجی بودن کالاها و پوشاک این مکان است که مهم می باشد نه سلامتی و بهداشت.

اینفوگرافیک پرسون؛

در هوای آلوده چه بخوریم؟

میوه و سبزیجات تازه، دسته‌ای مهم از مواد غذایی محسوب می‌شوند که حتما باید در هنگام آلودگی هوا مورد استفاده قرار گیرند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه و سبزیجات نقش حیاتی در سلامت ریه ها دارند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با پرسون؛

منافع دلار ارزان باید به دست مردم برسد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که اختصاص دلار 4 هزار و 200 تومانی به واردکنندگان به رانت و سواستفاده منجر شد، گفت: دولت و مجلس قصد دارند منافع نرخ ارز نیمایی به دست مردم برسد.
همه ساله در فصل سرما که وارونگی هوا رخ می دهد و اگر وزش باد و بارندگی جریان نداشته باشد آلودگی هوا در کلانشهرها بیشتر نمایان می شود.
در رزمایش پیامبر اعظم(ص) صورت گرفت؛

انهدام اهداف دریایی از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری

مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه پاسداران با اجرای موفق عملیات راهبردی موشک های بالستیک دوربرد ضد ناوهای متخاصم دشمن و انهدام اهداف از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری به انجام رسید.
سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت در گفت و گو با پرسون:

آیا مواد فروش ناظم الاطبای جنوبی دستگیر شد؟

سرهنگ دوستعلی جلیلیان از دستگیری موادفروش ناظم الاطبای جنوبی که بیش از ۹ سال اقدام به فروش موادمخدر در این محل می کرد، خبرداد.
رئیس مجلس شورای اسلامی، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: به تهرانی‌مقدم‌ها و حاجی‌زاده‌ها و همه کسانی که با ⁧تولید قدرت⁩، بازدارندگی ایران را افزایش می‌دهند، افتخار می‌کنیم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: آنهایی که ادعا می‌کردند سایه جنگ را از سر ملت کنار می‌زنند، موفق نشدند و تهدیدات آمریکا علیه ملت ما بعد از لبخندهای دیپلماتیک بیشتر شده است.
ریزش بورس پس از دوره‌ای از رونق، از جمله اتفاقاتی بود که سرمایه‌گذاران را با شوکی شدید مواجه کرد و اکنون چنین گفته می‌شود که بازگشت اعتماد و تعادل به آن زمان‌بر است.

قاضی‌زاده هاشمی در نامه‌ای به رییس‌جمهور؛

از ورود انواع جهش یافته ویروس کرونا به کشور جلوگیری شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه ازجمله کنترل دقیق مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید به کشور شد.
سازمان آگهی های پرسون