آسیا

رئیس‌جمهوری اوکراین در هجدهمین روز از حمله روسیه به کشورش، بار دیگر از ناتو خواست در اوکراین "وضعیت پرواز ممنوع" اعلام کند و هشدار داد که روسیه به اوکراین بسنده نخواهد کرد.
یک تصمیم و توئیت کافی بود تا مذاکرات دور هشتم احیای برجام در هتل کوبورگ وین در جهت برداشته شدن تحریم‌ها و رسیدن به توافق متوقف شود و طرفین برای مدت کوتاهی عازم پایتخت‌های خود شوند.
جو بایدن گفت: پوتین به امید یک ناتوی تفرقه‌زده، یک غرب تفرقه‌زده و رک بگویم، یک آمریکای تفرقه‌زده بود. اما او به هیچ‌یک از این‌ها نرسید.
یک منبع امنیتی گفت: یک تغییر قابل شناسایی درخصوص تصمیم‌گیری‌های پوتین در پنج سال اخیر دیده می‌شود. اطرافیانش یک تغییر "قابل‌توجهی" را در "قدرت عقیده و درک او از دنیای اطرافش" مشاهده و لمس می‌کنند.
هیئت سازمان ملل در عراق (یونامی) نیز در واکنش به این حمله، با انتشار بیانیه‌ای آن را به شدت محکوم و اعلام کرد: از عراقی‌ها خواسته می‌شود در مقابل هر اقدامی که حاکمیت/تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند؛ یا هدف از آن تضعیف ثبات/وحدت است، بایستند...عاملان این حمله بزدلانه باید بازخواست شوند.
وزارت دفاع بریتانیا در آخرین به‌روزرسانی اطلاعاتی خود می‌گوید «بخش عمده» نیروهای روسیه اکنون در ۲۵ کیلومتری مرکز شهر کی‌یف هستند.
اقتصاد روسیه با شوک بزرگ تحریم‌ها روبه‌رو شده که آثار این تحریم‌ها طی همین دو هفته در سقوط روبل، افزایش نرخ تورم و علائم کوچک شدن اقتصاد قابل مشاهده است.
هفدهمین روز جنگ در خاک اوکراین؛

لحظات بحرانی در کی‌یف

فرماندار این منطقه در کانال تلگرام خود گفت که درگیری شدیدی در شمال شهر در جریان است.