آسیا

شرکت انتقال گاز جی‌تی‌اس روز پنجشنبه (۲۳ تیرماه) اعلام کرد هلند پیش‌بینی می‌کند حتی در صورت قطع کامل صادرات گاز روسیه به اروپا، بتواند عرضه گاز طبیعی را به آلمان در فصل زمستان پیش‌رو ادامه دهد.

یک پایگاه آمریکایی گزارش داده رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با کلیات طرحی بر سر وضعیت حقوقی دو جزیره مصری در تنگه تیران موافقت کرده است. این اقدام، مسیر را برای عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو هموار می‌کند.
نخست وزیر ایتالیا به تازگی در دیداری با انجمن مطبوعات خارجی در رم، ادعا کرد وابستگی ایتالیا به واردات گاز روسیه به شدت کاهش یافته و این میزان از حدود ۴۰ درصد به ۲۵ درصد رسیده است.
«آبه شینزو»، نخست‌‌‌وزیر سابق ژاپن، صبح روز جمعه هنگام سخنرانی در غرب ژاپن مورد اصابت گلوله قرار گرفت. فیلم‌‌‌هایی که در شبکه‌‌‌های اجتماعی منتشر شد نشان می‌داد که آبه ۶۷ ساله در شهر «نارا» در نزدیکی کیوتو روی زمین افتاد و در نهایت درگذشت.
رسانه‌های آمریکایی از قبیل شبکه «سی‌ان‌ان»، صبح روز پنجشنبه (به وقت تهران) از نامه جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور به نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان با موضوع افغانستان خبر دادند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: حملات هوایی رژیم صهیونیستی به اهدافی در سوریه را بشدت محکوم می‌کنیم و از این رژیم می‌خواهیم حملات در سوریه را متوقف سازد.