آسیا

ماشین اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا با قدرت تمام در این زمینه فعال شده است و روسیه هدف اعمال تحریم‌ها و اقدامات تنبیهی متعددی قرار گرفته است، به طوری که در اندک زمانی، این کشور ایران را که متحمل بیشترین تحریم‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا شده است، پشت سر گذاشت.
در روز اول حمله به اوکراین، در همین روزنامه نوشتم پوتین با درک اینکه هر رهبری در روسیه بتواند حیثیت بر باد رفته مردم روسیه را به‌خاطر فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق اعاده نماید، در تاریخ روسیه قهرمان خواهد شد و لذا قصد دارد با بهانه‌گیری نسبت به پیشروی ناتو در نزدیکی مرزهایش، به اوکراین حمله نموده و مقدمتا این کشور را به خاک خود ضمیمه کرده تا در گام‌های بعدی وارد سایر سرزمین‌های بلوک شرق سابق و در آسیای مرکزی و قفقاز شود.
وزیر امور خارجه روسیه گفت مذاکرات با اوکراین متوقف شده است و کی یف تا کنون پاسخی به پیشنهادات مسکو نداده است.
یکی از مهمترین ثمرات روز جهانی قدس طی سال‌های اخیر زنده نگاه داشتن مسأله فلسطین است.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که روسیه هر لحظه آمادگی دارد آرامش را برقرار کرده و آتش‌ بس انسانی اعلام کند تا غیرنظامیان تخلیه شوند.
پایگاه خبری السومریه نیوز به نقل از منابع آگاه امنیتی خبر داد که دو راکت به یک پایگاه نظامی ترکیه در شهر عمادیه در شمال استان دهوک اصابت کرده است.
رئیس جمهور آمریکا گفت، ایران دیگر از آمریکا نمی‌ترسد و چین نیز به آمریکایی‌ها احترام نمی‌گذارد.
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود خواست تا «مسئولیت‌پذیر» باشد.
ایالات متحده تحریم‌ هایی را علیه ده‌ها فرد و نهاد روسی از جمله بانک تجاری روسیه و یک شرکت استخراج ارز دیجیتال اعمال کرد.
یک دادگاه روسی، شرکت آلفابت صاحب گوگل را به‌دلیل حذف نکردن اطلاعات جعلی درباره درگیری در اوکراین و ویدیوهای یوتیوب که توسط گروه‌های راست افراطی اوکراینی تولید شده است، به پرداخت ۱۳۷ هزار و ۷۶۳ دلار جریمه محکوم کرد.
به گفته وزیر دفاع روسیه، نیروهای این کشور کل شهر «ماریوپل» در اوکراین به جز کارخانه «آزوفستال» را تحت کنترل خود درآورده‌اند.
رهبر جزایر سلیمان روز چهارشنبه در شرایطی از امضای یک توافقنامه امنیتی با چین خبر داد که قرار بود در چند روز آینده یک مقام ارشد امریکایی برای منصرف ساختن این کشور از انعقاد این توافقنامه بحث‌برانگیز به اقیانوس آرام سفر کند.