آسیا

یک کارشناس حقوق بشر گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از عوامل کلیدی تاسیس پست گزارشگری ویژه سازمان ملل در امور تحریم‌های قهری و یکجانبه در شورای حقوق بشر بوده است.
علیرغم اعلام آتش بس در یمن از آغاز ماه مبارک رمضان سعودی‌ ها همچنان به نقض آتش بس در یمن ادامه می‌دهند.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به آمار قربانیان جنگ، اعلام کرد که بسیاری از کشته شدگان غیرنظامی جنگ در اوکراین، بر اثر حملات هوایی و موشکی جان خود را از دست داده اند.
در ماههای اخیر کمک‌های کشورهای غربی در راستای تقویت قوای نظامی اوکراین، از دو کانال بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول انجام گرفته است، دو نهادی که مسئولیت انتقال کمک‌ها به این کشور را برعهده دارند.
مدیر بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه گفت: هیچ مانع غیرقابل عبوری در روند تنظیم دقیق توافق درباره احیای برجام دیده نمی‌شود.
تحریم نفتی روسیه توسط اتحادیه اروپا مطابق یک پیش‌بینی -در نیویورک‌تایمز-‌ در این هفته از سوی سفرای اتحادیه تصویب می‌شود. این خبر در بحبوحه افزایش فعالیت‌ها برای ارائه تسلیحات و پشتیبانی بیشتر به اوکراین و در عین حال تقویت دفاعی ناتو به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد درخواست ۳۳میلیارد دلاری بایدن از کنگره برای کمک مازاد به اوکراین با تعهدات بیشتری از سوی متحدان همراه شده است.
واقعیت آن است که نام نصرالله لرزه بر اندام صهیونیست‌ها می‌اندازد،اسرائیلی‌ها نصرالله را بیش از سران خود باور دارند.
حملات گلوله‌باران اوکراین در بریانسک و مناطق مجاور بلگرود و کورسک از 14 آوریل به بعد تشدید شده است و نیروهای اوکراینی بیشتر پالایشگاههای نفت و دیگر زیرساخت‌‌ها را هدف می‌گیرند که البته رسانه‌های روس می‌گویند که نیروهای اوکراینی در حملات خود مناطق مسکونی را نیز هدف قرار داده‌اند.