آسیا

منابع رسانه‌ای در چین روز پنجشنبه (امروز) از وقوع سیل مرگبار در استان «کینگ‎‌های» این کشور با ده‌ها کشته و مفقود خبر دادند.
وزارت دفاع چین سفر نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری خلق چین خواند و از برگزاری دور جدید رزمایش‌ها نزدیک این جزیره خبر داد.
گفت‌وگوی روسای جمهور چین و ایران شرایط جدید بین‌المللی و مسائل منطقه‌ای است که نقشی مهم را در جهت‌دهی به سیر توسعه مناسبات چین و ایران ایفا نموده است.
رئیس جمهور روسیه در نامه‌ای به رهبر کره شمالی، گفت مسکو و پیونگ‌یانگ روابط دوجانبه جامع و سازنده را با تلاش مشترک گسترش خواهند داد.
سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه ضمن تشکر از تلاش‌های مستمر چین در راستای بهبود توسعه زیرساخت‌های نیجریه، بر پایبندی کشورش به اصل چین واحد تاکید کرد
رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه حزب عدالت و توسعه مصمم به پیروزی در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری هستند که قرار است سال آینده برگزار شود، تاکید کرد همانطور که اجازه نمی‌دهیم گروه‌های تروریستی در داخل مرزهایمان نفس بکشند، در خارج از مرزهای خود نیز با آنها مبارزه می‌کنیم تا باتلاق تروریسم را بخشکانیم.

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از سفر نانسی پلوسی به تایوان گفت، بهتر است رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به افغانستان، عراق، سوریه و لیبی هم سفر کرده و از کشتار مردم بی‌گناه این کشورها به دست سربازان آمریکایی عذرخواهی کند.
وزیر خارجه تایوان تصریح کرد گرچه این جزیره نمی‌خواهد حتی یک اینچ از خاک خود را به چین دهد اما قصد تحریک پکن را ندارد و آرام می‌ماند.

در حالیکه نخست‌وزیر ژاپن به دنبال ترمیم کابینه است، رسانه‌های این کشور از استعفای کل دولت ژاپن خبر دادند.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان از مورد هدف قرار گرفتن پایگاه‌های داده در این کشور و قطع موقت ارتباط شبکه اینترنت جمهوری آذربایجان با خارج، در پی حمله سایبری خبر دادند.