آسیا

گروه تروریستی داعش شامگاه امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تأیید مرگ سرکرده پیشین خود، سرکرده جدید را نیز معرفی کرد.

منابع یمنی می‌گویند که عناصر العمالقه، گذرگاه اصلی عدن را اشغال کرده‌اند؛ اقدامی که خشم عناصر شورای انتقالی را به همراه داشته است. این دو گروه، مزدوران امارات هستند.

سخنگوی وزارت خارجه چین به آمریکا درباره اعمال تحریم علیه پکن به بهانه مقابله با روسیه هشدار داد.
به نظر می‌رسد این دو اقدام که یکی در حوزه دیپلماسی و دیگری در حوزه تروریستی انجام شد در واقع قطعات یک پازل بزرگ‌تر و دارای یک هدف راهبردی مشترک هستند.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در بیانیه‌ای در جلسه شورای حکام رویکرد ایران در تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را رویکردی سازنده توصیف کرد.
سرکرده های گروههای تروریستی موسوم به "انصار التوحید" و "حراس الدین" داشته و در این نشست ها تصمیم گرفته شده که به گروههای محدودی از عناصر مسلح وابسته به این تشکیلات اجازه عزیمت به اوکراین از طریق ترکیه داده شود.
مایک پنس گفت: باید هر کسی که بر سر میز مذاکره در وین حاضر می‌شود بداند که در سال ۲۰۲۵، زمانی که رئیس‌جمهور و دولت ما یک جمهوری‌خواه خواهد بود -چنانچه برنامه جامع اقدام مشترک احیا شود- ما در دولت جدید بخشی از یک گروه آمریکایی خواهیم بود که برای پایان دادن به توافق هسته‌ای اقدام خواهیم کرد
مذاکرات در وین پس از ماه‌ها رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک بین نمایندگان گروه 1+4، اتحادیه اروپا و ایران سرانجام به پایان رسیده است.
شمخانی گفت: امضای سند ترتیبات تشکیل کمیسیون امنیتی مشترک میان دولت های جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ازبکستان گامی مهم در مسیر افزایش مناسبات همه جانبه بین دو کشور است.
باید دید مذاکرات در وین تا چه میزان از نوع رویکرد روس‌ها پیروی خواهد کرد و در آستانه توافق روس‌ها چه تحرکاتی از خود نشان خواهند داد.
ستاد مشترک ارتش روسیه از ساعت ۱۰ صبح امروز و با اهداف بشردوستانه در پنج شهر چرنهیف، خارکیف، کی‌یف، ماریوپل و سومی آتش بس اعلام کرد.

بعضی افراد که تصور می‌کنند راه ابراز مخالفت با آمریکا و رژیم صهیونیستی اینست که از روسیه حمایت و اقدامات رئیس‌جمهور آن را توجیه کنند.