اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۳.۹۶۸ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۰۳۷ واحد بسته شد.
نرخ تورم در ارمنستان از ۸.۹ درصد در ماه قبل به ۸.۸۹.۱درصد افزایش یافته است که این نرخ، بالاترین نرخ تورم هشت سال اخیر محسوب می‌شود.
با وجود ریزش درآمد سالانه؛

نرخ تورم در پاکستان به 9 درصد رسید

افزایش نرخ تورم در پاکستان چالش بزرگی را برای حزب حاکم یعنی تحریک انصاف که با اعتراضات مخالفان روبروست، ایجاد کرده است.
مدیر موسسه هالیفاکس در همین رابطه گفت: کمبود عرضه مسکن کماکان بزرگ ترین عامل موثر بر روند قیمتی این بخش در اینده خواهد بود و به نظر می رسد تا سال آینده شاهد افزایش بیشتر قیمت ها خواهیم بود.
تقویت اشتهای برای سرمایه گذاری در بازار طلا؛

طلای جهانی را بالا برد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۸۱۹ دلار و ۶۴ سنت رسید.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۲۰۷ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۲۰۷ واحد بسته شد.
بیش از ۶۰ درصد صادرات نفت عربستان سعودی به آسیا می رسد و چین، کره جنوبی، ژاپن و هند بزرگترین خریداران نفت این کشور هستند.