نرخ بلیت هواپیما در انگلیس رکورد زد

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که هزینه پروازها در بریتانیا با بیش‌ترین سرعت از زمان شروع ثبت قیمت‌ها افزایش یافته و این نشان می‌دهد که سفرهای ارزان قیمت در این کشور به پایان خود نزدیک شده است.
تصویر نرخ بلیت هواپیما در انگلیس رکورد زد

به گزارش سایت خبری پرسون، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که هزینه پروازها در بریتانیا با بیش‌ترین سرعت از زمان شروع ثبت قیمت‌ها افزایش یافته و این نشان می‌دهد که سفرهای ارزان قیمت در این کشور به پایان خود نزدیک شده است.

به گفته این شبکه، نرخ بلیت هواپیما در ماه دسامبر در مقایسه با سال قبل از آن 44.4 درصد و نسبت به ماه نوامبر 24.3 درصد در افزایش یافته است.

بر اساس گزارش اداره آمار ملی بریتانیا، این بزرگترین جهش سالانه در نرخ بلیط هواپیما حداقل از سال 1989 محسوب می‌شود.

شرکت‌های هواپیمایی نیز می‌گویند که تقاضای سفر در بریتانیا در پی محدودیت‌های کرونایی حتی با وجود بحران هزینه زندگی و پیش‌بینی‌های اقتصادی ناگوار همچنان بالاست.

مایکل اولری، مدیر عامل خطوط هوایی رایان ایر در این باره گفت که این شرکت هواپیمایی با وجود کاهش قدرت خرید مردم و درآمد این خطوط هوایی، "تقاضای بسیار زیادی" از سوی مسافران داشته است.

وی گفت: افرادی که... نگران هستند قیمت‌ها در تابستان امسال افزایش پیدا کند، که این اتفاق هم خواهد افتاد، زودتر وارد شده و سفر خود را رزرو می‌کنند.

رایان ایر در ماه ژانویه شاهد رکورد رزرو بلیط بود و برای اولین بار از مرز دو میلیون فروش در طی یک تعطیلات آخر هفته عبور کرد.

قیمت‌ها در سراسر این بخش به دلیل افزایش هزینه‌های سوخت، تقاضای زیاد و ظرفیت محدود پس از همه‌گیری کرونا افزایش شدیدی یافت.

با این حال، شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت در اروپا هشدار داده اند که به زودی قیمت‌های پایین بلیط‌ها به پایان خواهد رسید.

اولری پیش بینی کرد که تعداد مسافران در بریتانیا تا ماه مارس به 168 میلیون و سال بعد از آن به 185 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

منبع: ایسنا

458909

مطالب مرتبط