تا انتخابات

امام جمعه بانه گفت: با توجه به تحرکات منطقه‌ای و جهانی ابرقدرتها، انتخابات ریاست جمهوری ایران در سالجاری از بسیاری جهات حائز اهمیت است و این انتخابات می‌تواند بسیاری از معادلات جهانی را عملا برهم بزند و تاثیرات آن بسیار بالاست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حضور مردم در انتخابات را تضمین کننده امنیت و اقتصاد کشور دانست و گفت: مشارکت بالا در انتخابات به تقویت روحیه نیروهای کارآمد نظام جهت خدمت رسانی کمک خواهد کرد.
مهدی صیاد شیرازی نامزد انتخاباتی ششمین دوره شورای شهر تهران درگفتگو با پرسون به تشریح اهداف و برنامه‌های خود برای ورود به این عرصه پرداخت.
معاون اول رییس‌جمهوری و داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آمادگی دارم با همه نامزدها در هر پلتفرمی و هر زمانی درباره مسائل مهم کشور گفت‌وگو کنم.
امامان جمعه سراسر کشور با تاکید به اینکه همه باید خود را برای انتخابات آماده کنند گفتند: انتخابات یک فرصت بسیار مناسب برای مردم است که می توانند با حضور پرشور خود در این عرصه مهم کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهند.
کارشناس رسانه در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

هدف رسانه‌های بیگانه به چالش کشیدن انتخابات در ایران

همه هدف رسانه‌های بیگانه این است که اثبات کنند کارآمدی، کارآیی و فرآیند تثبیت جمهوری اسلامی به واسطه خواست مردم دچار مشکلات جدی شده است. پس این یک فضای بهم‌ریخته نامناسب است و این فضا به محل ارتزاق رسانه‌های بیگانه تبدیل می‌شود تا بتوانند این مسئله جدی را در نزد خود اثبات کنند که همه ریز موضوعات و زیرمجموعه‌های محتوایی که تا به امروز اتفاق افتاده به جنس عملکرد انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در ایران مربوط است.
به بهانۀ گفت ‌و‌ شنیدِ شبانۀ علی لاریجانی در شبکۀ اجتماعیِ صوتی:

تاثیر کلاب‌هاوس بر سیاست و اندیشه

اتفاق بزرگ‌تر قبل از شروع برنامه دیشب رخ داد. وقتی علی لاریجانی در فرسته یا پُستی اینستاگرامی از آمادگی برای پاسخ‌گویی به سؤالات سخت در کلاب هاوس خبر داد. یعنی منتظر شروع مناظره‌های رسمی در صدا و سیما نمی‌ماند و گفت و شنید عمومی را در شبکۀ اجتماعیِ صوتیِ جدید‌الولاده کلید می‌زند و حاضران در هنگامۀ اقتصاد و معیشت از سیاست و فرهنگ پرسیدند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نسبت به استفاده تبلیغاتی یک داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری از نطق وی در مجلس انتقاد کرد.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر اظهارنظر کاندیداهای انتخابات در بررسی صلاحیت‌شان گفت: مطالب، انتقادات و اعتراضات با زبان رسا بیان می‌شود. شورای نگهبان به صرف اعتراض و انتقاد لفظی، هیچ وقت ورودی در بررسی صلاحیت نخواهد داشت.

معاون اول رییس‌جمهوری نوشت: خبرنگاران و رسانه‌ها باید بتوانند همه داوطلبان انتخاباتی را نقد کنند و نباید فضایی ایجاد شود که از نقد یک داوطلب بترسند اما برای تخریب بعضی دیگر تشویق بگیرند.
فعال اصلاح‌طلب با پیش‌بینی به دور دوم کشیده شدن انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابت اصلی را میان نامزد اصلاح‌طلبان، اصولگرایان معتدل و گروهی دانست که برای فرار از پاسخگویی خود را مستقل معرفی می‌کند.
جمعیت پیشرفت و عدالت در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه عملکرد آیت الله رئیسی در سال‌های اخیر، ایشان را فردی تحول‌گرا و فساد ستیز نشان داده، تصریح کرد: این جمعیت حمایت رسمی خود را از وی به عنوان نامزد اصلح اعلام می کند.

امام جمعه بیجار گفت: صفحات بسیاری در فضای مجازی برای حاشیه سازی علیه انتخابات ریاست جمهوری ایران توسط معاندان خارجی و داخی ایجاد شده است، و با تاسف باید گفت که برخی در داخل کشور از روی بی بصیرتی و بعضی هم از روی غرض‌ورزی با این رسانه‌ها در فضای مجازی و حتی شبکه‌های ماهواره‌ای همسو شده‌اند.

۵۹۲ نفر با حضور در وزارت کشور برای مسئولیت ریاست جمهوری اعلام آمادگی و ثبت نام کردند که از این بین فقط نزدیک به ۵۰ نفر از آنان شخصیت‌های مطرح سیاسی حزبی و اجرایی بودند. پس از پایان مهلت ثبت نام شورای نگهبان از ۲۷ اردیبهشت ماه، بررسی صلاحیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است و پرونده داوطلبان این دوره از انتخابات را کنکاش و بررسی خواهد کرد.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه هنوز احراز صلاحیت هیچ متقاضی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری مشخص نشده گفت: در مهلت قانونی ۱۰ روز جمع بندی درباره متقاضیان انجام و احراز صلاحیت شده ها اعلام می شوند.
نماینده فریدن در مجلس تاکید کرد که اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراها پرونده های کاندیداهای شوراها را به دقت بررسی کنند تا خدای نکرده حقوق افراد تضییع نشده و خدشه ای بر مشارکت مردم عزیز وارد نشود.