تا انتخابات

بی‌مقدمه و صرف‌نظر از همه مسائل ازآنجایی‌که انتخابات در جریان است و صحبت از عدالت اجتماعی است، به‌طور فشرده و مختصر به توضیح عدالت اجتماعی در جوامع می‌پردازیم تا برنامه و چگونگی اجرای برنامه‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری در بوته نقد و بررسی قرار گیرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد منابع مالی و اقتصادی کشور در اختیار رئیس جمهور است، گفت: عده‌ای فرصت طلب می‌خواهند به بهانه‌های مختلف کشور را تاراج کنند.

در پی انتشار دو اطلاعیه دبیرخانه ستاد ملی کرونا در تهران طی یک ساعت پس از طرح شبهه رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در تجمع حامیان آیت الله رئیسی در اهواز در جریان مناظره داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، ستاد انتخاباتی مردمی حامی ایت الله رییسی در اهواز به این بیانیه‌ها واکنش نشان داد.
فعال سیاسی اصلاح طلب:

آقای رئیسی اهل عمل است

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به نظرم بین ۷ کاندیدا کسی که می‌تواند با ارکان مختلف قدرت در کشور تعامل برقرار کند، پای یک میز بنشیند و از یک موضع برابر با آن‌ها صحبت کند؛ آیت‌الله رئیسی است که در مناظره هم درخشش خوبی داشت.
رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه این شورا دخالتی در داوطلبی دختر سردار شهید سلیمانی نداشته است، گفت: نرجس سلیمانی به شکل مستقل برای نامزدی شورای شهر تهران تصمیم گرفته بود و ما نه از تصمیم او اطلاع داشتیم و نه درخواستی کرده بودیم.
رئیس شورای ائتلاف ‌استان کردستان:

امنیت ملی کشور به حضور در انتخابات گره خورده است

رئیس شورای ائتلاف ‌استان کردستان گفت: حضور در انتخابات نه تنها عاملی برای تایید مشروعیت انقلاب و نظام است، بلکه امنیت ملی ما به نوعی به حضور در انتخابات گره خورده است.
کارشناس مسایل سیاسی در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

تلاش گروه‌های اپوزیسیون برای دوقطبی سازی انتخابات ریاست‌جمهوری

یک کارشناس مسایل سیاسی گفت: جریانات سیاسی مخالف و گروه‌های اپوزیسیون دست به هر کاری می‌زنند که از اقتدار و مشروعیت این نظام بکاهند، امروز هم برای رسیدن به این نیت خود دست به ایجاد دوقطبی سازی و تخریب چهره‌های انتخاباتی، ایجاد شبهات انتخاباتی می‌زنند و در این بین جوانان را به صورت ویژه مورد هجمه تبلیغاتی خود قرار داده‌اند.

رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی با اشاره به انتخابات در تذکری مهم خاطرنشان کردند:«در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که صلاحیتشان احراز نشد، جفا شد»..
اصلاح‌طلبان از عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده ناامید شده و به همین دلیل به دنبال عدم حمایت از کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات و نهایتا مظلوم نمایی هستند.

انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ تا قبل از پایان ۱۴۰۰، وعده‌ای است که دو سه نفری از ۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده‌اند. اما، اینکه چقدر بتوان به این هدف دست یافت، مهم است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی، کناره‌گیری وی از نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نفع ابراهیم رئیسی را تکذیب کرد.
رییس شورای شهر تهران گفت: با توجه به عدم حضور کاندیداهای اصلی جریان میانه رو و اصلاح طلب در انتخابات، انتظار نداریم که دو کاندیدای تایید شده منسوب به این جریان با یکدیگر رقابت کنند و بهتر است در روزهای آینده شاهد ائتلاف این دو کاندیدا باشیم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کم رنگ بودن بخش کشاورزی در مناظرات تلویزیونی گفت: به نظر می‌رسد نامزدهای ریاست جمهوری نسبت به حوزه کشاورزی از شناخت کافی برخوردار نیستند و وعده‌های کشاورزی نامزدهای ریاست جمهوری در مناظرات پررنگ نبود.
مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری تحت تاثیر اقدام عبدالناصر همتی در ارائه لیست یازده نفره ابربدهکاران بانکی به ابراهیم رئیسی قرار داشت و بازهم رئیسی ناچار در موقعیت واکنش قرار گرفت و دوبار درباره لیست ارائه شده توسط همتی توضیح داد.
نماینده ادوار مجلس، صحبت‌های نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره‌ها را متناسب با واقعیت‌های کشور ندانست و گفت: متاسفانه در این مناظره‌ها همه مسائل را به اقتصاد تقلیل داده‌اند و به مسائل کلیدی فرهنگی، آموزشی، سیاست خارجی و محیط زیست و... اشاره ای نمی‌کنند..