مدیر کل پژوهش‌های مجلس و رئیس قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو با پرسون:

نامزدهای انتخاباتی از زاویه خانواده ایرانی به اولویت‌های جامعه نگاه کنند

اولویت‌های اصلی کشور را می‌توان از زندگی خانواده‌های ایرانی مشخص کرد. اصلی‌ترین وظیفه‌ ما این است که این مردم خوب زندگی کنند. در حال حاضر دغدغه‌هایی نظیر اشتغال و ازدواج جوانان، مسکن، درآمد پایدار، بهداشت و درمان اولویت‎های اول مردم است. یک پله عقب‌تر، رفع تبعیض، برقراری عدالت، مبارزه با فساد، شرایط برابر، رقابت اقتصادی و آزادی نیازهای بعدی است.
تصویر نامزدهای انتخاباتی از زاویه خانواده ایرانی به اولویت‌های جامعه نگاه کنند

داوود گودرزی مدیر کل پژوهش‌های مجلس و رئیس قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص مهم‌ترین اولویت‌های کشور در دستیابی به آرامش نسبی در حوزه‌های قابل دسترس اقتصاد و اتکا به تولید داخل اظهار داشت: اولویت‌های اصلی کشور را می‌توان از زندگی خانواده‌های ایرانی مشخص کرد. اصلی‌ترین وظیفه‌ ما این است که این مردم خوب زندگی کنند. در حال حاضر دغدغه‌هایی نظیر اشتغال و ازدواج جوانان، مسکن، درآمد پایدار، بهداشت و درمان اولویت‎های اول مردم است. یک پله عقب‌تر، رفع تبعیض، برقراری عدالت، مبارزه با فساد، شرایط برابر، رقابت اقتصادی و آزادی نیازهای بعدی است.

بهتر است که کاندیدای محترم از زاویه خانواده ایرانی به اولویت‌ها نگاه کنند و برنامه‌های خود را ارائه دهند چرا که هم مردم می‌توانند ملموس‌تر قضاوت کنند و هم خودشان می‌توانند شفاف‌تر با مردم صحبت کنند

گودرزی تصریح کرد: بهتر است که کاندیدای محترم از زاویه خانواده ایرانی به اولویت‌ها نگاه کنند و برنامه‌های خود را ارائه دهند چرا که هم مردم می‌توانند ملموس‌تر قضاوت کنند و هم خودشان می‌توانند شفاف‌تر با مردم صحبت کنند.

وی در ادامه تشریح کرد: زمانی که نامزد انتخاباتی می‌گوید من عدالت را برقرار می‍کنم، برای شما درآمد پایدار درست می‌کنم، مشکل مسکن را حل می‌کنم، با فساد مبارزه می‌کنم و ... مردم باید به دو نکته مهم دقت کنند. نکته اول این است که چقدر راجع به چگونگی عملی کردن این شعارها صحبت می‌شود؟ این صحبت‎ها چقدر دقیق، جزئی و کارشناسی شده هستند؟ در برنامه‌ای که نامزدها ارائه می‌دهند برای اینکه هم نخبگان را با خود همراه کنند و هم مردم شناخت بهتری پیدا کنند باید راجع به چگونگی‌ها دقیق‌تر صحبت کنند.

مدیر کل پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نکته دومی که مردم عزیز باید دقت کنند این است که عملکرد این نامزد انتخاباتی در گذشته چگونه بوده است؟ کجا مسئولیت داشته و تا چه اندازه می‌تواند حرف‌هایی که بیان می‌کند را عملی نماید؟ در مسئولیت‎هایی که در گذشته داشته است، چقدر صادق بوده، چقدر توانمند بوده و چقدر دغدغه زندگی مردم را داشته است؟ با دقت در کارنامه فرد و اطرافیانش و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهد، می‌توان به یک انتخاب خوب رسید.

305490